Kiss ksve vetette magt a msik kt kis-nagy aut, az j Renault Clio s a Punto Grande nyomba a Peugeot j kisautja. Br ezek a jszgok elgg kihztk eldjeik kategrijt, az NCAP valamennyiket a Szuperminik csoportjban rtkelte. Ebben a szegmensben a minst intzet listjn jelenleg, 2006 elejn az eddig elrt legjobb eredmny az 5-4-3 csillagos fellls, amit csak a Renault j Clija s most ez a kisoroszln tudott produklni.
 |
 |
 |
Srls eslye a sofrn frontlis tkzs esetn |
Srls eslye az utason frontlis tkzs esetn |
Srls eslye a sofrn oldaltkzs esetn |
Az Euro NCAP 1,4 literes benzinmotoros, viszolyogtat nev Trendy felszereltsg, tajts, balkormnyos autkat tett tnkre. Az ldozatok egyenknt 1163 kilogrammot nyomtak, passzv biztonsgi kiegsztik listja mindent felsorol, ami manapsg a kategritl elvrhat. Kt frontlgzsk, oldal- s fejlgzskok, az els biztonsgi vek tvben elfesztk s erhatrolk, a hts kls lhelyeken fels csatlakozsi ponttal kiegsztett ISOFIX gyermekls-dokkolrendszerek. A Peugeot nyilvn nagyon tudatosan kszlt a tesztre, hiszen a biztonsgi vek bektsre emlkeztet berendezs valamennyi ls utasainak szablytalansgra figyelmeztet. Az NCAP egyik kedvenc rgeszmjnek ilyen fok tiszteletben tartst a maximlis hrom pluszponttal jutalmaztk az rtkelsen.

Csak trde-combja volt veszlyben,
az is csak ppenhogy
A frontlis tkzsnl az NCAP mindssze annyi kritikt tudott megfogalmazni, hogy a mszerfal egyes elemei (a kormnyoszlop, illetve a kormny magassgllt karjnak forgcsapja) esetleg veszlyeztethetik a vezet trdt s combjt. Az illusztrcikon csak zldet s srgt, a j s a kielgt vdelem sznt kellett hasznlni, az utas pedig alighanem inkbb a motorzaj megsznsre bredne fel lmbl, mint arra, hogy valahol bibis lett s fj. A bbuk teste s a lgzskok elrsszeren tallkoztak, az utascella pldsan egyben maradt a csatt utn. Az A-oszlop mindssze 13 mm-t mozdult el htra.
A szoksos izg-mozg alkatrszek sem klnsebben nyugtalankodtak. A 64 km/h sebessggel bekvetkezett fltfedses szimullt karambolban a kormny egy centit hajlott felfel s ngy millimtert balra. A pedloknl csak a kuplung nem tudott a helyn maradni, 37 millimtert htraugrott. A frontlis teszt eredmnye 94%, rendkvl magas rtk, mg a kt-hrom osztllyal nagyobb autk kategrijban is kiemelkeden j teljestmny (Lexus GS300, Alfa 159). Mondjuk az 1007-es 100%-a utn nem is csoda.
Az oldaltkzs azrt hozott nmi meglepetst. Mostansg, az oldalmerevtsek s fggnylgzskok korban ebben a versenyszmban cseppet sem ritka a szzszzalkos teszteredmny, a szuperbiztonsgos 207-es mgis csak 94-re volt j. Az NCAP nem fztt kommentrt ehhez a produkcihoz, konkrt veszlyforrs, konstrukcis hiba nincs, a mrt rtkek alapjn egyszeren ennyi jrt az autnak.

A dummy-vodban is kap ekkora taslikat
A hrom s msfl ves gyerekeket imitl bbukat ezttal is a szoksos Britax-Rmer lsekbe ktttk, a kisebbet a menetirnynak httal, a nagyobbat arccal elre. Nagy bajuk nem esett a karambolsorozatban, a legkirvbb, de mg bven rshatron belli terhelseket a nagyobbik baba mellkasn mrtk.
A jobb els ls lgzskja a Peugeot-ban kikapcsolhat. Az NCAP elegenden figyelemfelkeltnek tallta az utasoldali napellenz mindkt oldalra felvasalt piktogramos-szveges cmkket, viszont nem rezte egyrtelmnek a lgzsk aktulis llsrl tjkoztat jelzst. A hts lsek ISOFIX-csatlakozsi pontjainak megjellsn sem tudott tkletesen eligazodni a kekecked ellenr, gy a gyermekbiztonsg vgs rtkelsn a 207-es 76%-os eredmnnyel vgzett.
A gyalogosok vdelmre a kis Peugeot hrom csillagot kapott ugyan a ngybl, de valjban nem sokon mlt az a negyedik csillag. Az vatlan jrkelk lba, cspeje puha fogadtatsban rszesl a lkhrtban s a motorhztet eltti manyagelemen, de a sok plasztik mgtt azrt csak van egy kis vaslemez. A gphzfedl hts rszn, a szlvdoszlopok aljn nagyot tud csattani a puha emberi koponya, a teszt eredmnye 53%.