Citron C6 (2006)
2006.08.26. 11:02
Az EuroNCAP munkatrsai vgre felrzdhattak az unalmasan egyforma auttrsek okozta elfsultsgbl. A sok egyhang zzs utn itt egy izgalmas jdonsg, a gzolskor felpattan motorhztet!
Frontlis s oldals tkzsvdelem |
 |
 |
 |
 |
 |
Gzolsi rizikfaktor |
 |
 |
 |
 |
Gyermekbiztonsgi vdelem |
 |
 |
 |
 |
 |
Teszteredmnyek: sszests: 34 Frontlis: 14 (88%) Oldals: 17 (94%) Biztonsgiv-emlkeztet: 3 Gyermekbiztonsg: 38 (78%) Gyalogosbiztonsg: 28 (78%)
 Az EuroNCAP az Exclusive Cars kategriba sorolta a Citron j nagykocsijt, a C6 limuzint. A C6 gy teljestett a teszten, ahogy egy mai exkluzv auttl elvrhat. Utasai biztonsgban rezhetik magukat, ha az aut fel szembl 64 km/h sebessggel, 40%-os tfedsben fal, esetleg oldalrl 50 km/h sebessggel msfl mter szles faltr kos kzelt. St, ha sta kzben gy rezzk, hogy a 40 km/h sebessggel rkez C6-os sofrje nem akar minket tengedni a zebrn, btran kilphetnk el, nagy bajunk nem eshet.
 |
 |
 |
Srls eslye a sofrn frontlis tkzs esetn |
Srls eslye az utason frontlis tkzs esetn |
Srls eslye a sofrn oldaltkzs esetn |
Az elpuszttott aut egy balkormnyos, hromliteres V6-os benzinmotorral szerelt modell volt, szp bhm nagy jszg, 1816 kils sajt tmeggel. A C6-ot minden fldi jval felszerelte a gyrt, ami a tllshez kell. Frontlgzskok, oldallgzskok, fggnylgzskok; a vezet szmra egy trdlgzsk is jutott. Ell-htul minden utasnak jr az erhatrolval s elfesztvel biztostott hrompontos v. A C6 nem csak az els, de a hts utasok vnek becsatolsra is figyelmeztet induls eltt. A hts szls lseken fels rgztsi ponttal kiegsztett ISOFIX gyerekls-dokkol vrja a csppsgeket.
Frontlis tkzsnl a kortrs modelleknl megszokotthoz kpest kiss nagyobb mrtkben mszkltak el helykrl a kezelszervek, de a vezet biztonsgt sem a 24 mm-rel jobbra hajl kormny, sem az 51 mm-rel htra- s 12 mm-rel felugr gzpedl nem veszlyeztette. Az A-oszlop 46 mm-rel kerlt htrbb a csattans utn. A lgzskok kifogstalanul dolgoztak, csak a vezet mellkast s mindkt bbu mindkt lbszrt kellett srgra sznezni az illusztrcikon. Az oldaltkzs a rossz oldalon l utaz mellkast terhelte meg leginkbb, de a tesztkrlmnyek kztt azt sem veszlyes mrtkben.
A gyermekeknek sincs okuk aggodalomra. A menetirnyba fordtott Rmer-Britax Duo Plus lsekben csak a 18 hnapos bbu mellkasnak biztonsga kapott good, azaz j helyett fair, azaz elfogadhat minstst.
A C6 az els aut az EuroNCAP eddigi halllistjn, amely kpes volt a maximlisan adhat ngy csillagot begyjteni gyalogosgzols kzben tanstott kegyes viselkedsrt. A 78%-os teljestmnyt a Citroen jdonsga, a gzolskor felpatan motorhztet biztostotta (a berendezst az j Jaguar XK luxuskupba is beptik).
Amikor az aut gy rzi, gyalogost gzolt (a Citron szerint a C6 szenzorai kpesek klnbsget tenni egy gyalogos, meg mondjuk egy fa kztt), azonnal intzkedik. Lporos patronokkal 6,5 centivel feljebb lki a motorhztett, ami innentl rugalmas felfggesztsen vrja, hogy gyengden felfoghassa a rpuffan ldozatot. A folyamat lltlag mindssze ngy szzadmsodpercet vesz ignybe.
Az elttt atyafi akkor szmthat a legkedvezbb fogadtatsra, azaz akkor zuhan az EuroNCAP ltal zlddel satrozott tglalapokra, ha pont kzpen rkezik a lkhrtra, majd a motorhztetre. A C6 szle tovbbra is kemny maradt.
|