Chevrolet Spark/Matiz (2005)
2006.08.26. 10:58
Chevrolet Spark, szletett Daewoo Matiz sem kerlhette el az Euro-NCAP minst vizsgjt.
Frontlis s oldals tkzsvdelem |
 |
 |
 |
 |
 |
Gzolsi rizikfaktor |
 |
 |
 |
 |
Gyermekbiztonsgi vdelem |
 |
 |
 |
 |
 | Teszteredmnyek: Frontlis: 9(56%) Oldals: 8(44%) Biztonsgiv-emlkeztet: 0 sszests: 17 Gyermekbiztonsg: 30(61%) Gyalogosbiztonsg: 13(36%)
 Daewoo korban, ktezerben mg hrom csillagra rtkelte a Matiz vezet- s utasvdelmt az NCAP. Azta a gyrtt bekebelezte a GM, a koreaias Daewoot pedig bevonta az amerikaias Chevrolet mrkanv al. A konszern nmi frisst kozmetikai beavatkozsnak is alvetette a picike jszgot, vgl (legalbbis a fbb piacokon) tkeresztelte Sparknak, azaz Szikrnak. Az NCAP sem volt azonban rest, s az arany kereszttel kestett kisautt is nekivgta a betonnak, csak gy reccsent szegny. Kt csillagra volt j, szval sparkosok, matizosok: csak vatosan!
 |
 |
 |
Srls eslye a sofrn frontlis tkzs esetn |
Srls eslye az utason frontlis tkzs esetn |
Srls eslye a sofrn oldaltkzs esetn |
A hallratlt egy 800 kbcentis, S felszereltsg, balkormnyos modell volt, vezet- s utasoldali lgzskkal, v-elfesztkkel s erhatrolkkal az els lseken. Htul hrompontos ISOFIX-dokkol vrta az apr Dummy-kat. A frontlis tkzst egsz jl tvszeltk a prbababk. A lgzskok hatkonyan fogtk meg ket, a szlvdoszlop 45 mm-rel kerlt htrbb. A kormny se felfel, se befel nem mozdult el, egy centivel hajlott el jobbra.
Komolyabb veszly csak a sofr lbszrt fenyegeti, ezt sajnos egyarnt tmadta a gyjtskapcsol, a kormnyoszlop s a kzpkonzol a ftstmbbel. A pedlok ellenben nem sokat mocorogtak, csak a kuplung kerlt feljebb t centivel a csattans utn. Az oldaltkzsben jl rzkelheten megmutatkozott az oldallgzskok hinya. A vezet felstestt slyos, letveszlyes srlsek fenyegetik oldalrl jv ellenfl esetn - ez az oka annak, hogy a harmadik csillagot utlag megvonta a Sparktl a minst intzet.

Az NCAP rtkelte, hogy a Spark utasoldali napellenzjnek mindkt oldaln felirat fogyelmeztet: a menetirnynak httal elhelyezett gyerekls nem kerlhet elre! A gyerekeket, azaz a Britax Rmer lsekbe kttt msfl, illetve hromves gyermek-maketteket nmileg jobban vdte a Spark, mint a felntteket. A kisebbik bbu lst az vcsatok inkompatibilitsi gondjai miatt nem lehetett teljesen szablyszeren bektni, mgis a nagyobb volt nagyobb veszlyben mind a frontlis, mind az oldaltkzs sorn. Hiba, htul sem szmthatnak tl sok jra egy 828 kils, pici, ennek megfelelen rvid gyrd znkkal rendelkez aut utasai, gy az eredmny: hrom csillag.
A gyalogosok kt csillagot kaptak a ngybl. Majdnem megvolt a hrom, de az ldozat lbszrt kiss tlsgosan is megviseln a baleset. A motorhztet a Spark esetben szokatlanul kegyesen bnik a figyelmetlen gjrkelkkel.
|