A BMW aktulis kis szednja, az j Hrmas simn teljestette az tcsillagos minsts kvetelmnyeit. Nem is akrhogy: az utascella masszvan kitartott, a frontlis teszten szz szzalkos eredmnnyel vgzett az aut. A ngycsillagos gyermekvdelembe sem lehet belektni, viszont egy presztzsmrktl elvrna az ember, hogy tbbet tegyen azokrt, akik acl vdburok nlkl knytelenek szembenzni a krmveskkel. A Hrmas gyalogosvdelme egy csillagot rt.
 |
 |
 |
Srls eslye a sofrn frontlis tkzs esetn |
Srls eslye az utason frontlis tkzs esetn |
Srls eslye a sofrn oldaltkzs esetn |
Az Euro NCAP balkormnyos, ktliteres dzelbemvket tett prbra. Az 1490 kilogramm tmeg autt kt fzisban nyl frontlgzskokkal, a hastjkot s a mellkast is v oldallgzskokkal s fejlgzskokkal is felszereltk. Termszetesen az velfeszt s erhatrol sem hinyzott az lsek melll (ell-htul egyarnt ott figyelnek), a kls hts lseket fels rgztponttal is kiegsztett ISOFIX-dokkolrendszerrel lttk el. Az aut csak az ell lk vnek bektsre figyelmeztet. Egyb biztonsgi felszerelsek: ABS, CBC, DBC, DSC, DTC. Kedves Olvas! Elszr prblja meg nerbl kifejteni a rvidtseket, ha nem megy, a megfejtst lsd lent.
ABS: Anti Blocking System (blokkolsgtl)
CBC: Cornering Brake Control (a kanyarods s fkezs sszehangolsra szolgl)
DBC: Dynamic Brake Control (dinamikus fkszablyoz, pnikfk)
DSC: Dynamic Stability Control (dinamikus stabilitsszablyzs, menetstabilizl)
DTC: Dynamic Traction Control (dinamikus voner-szablyzs, kiprgsgtl)

"Jaj, megvakultam!"
A kabin alig-alig deformldott, a vezet oldaln is simn nylt az ajt a fltfedses frontlis tkzs utn. Minden biztonsgi kty remekl mkdtt, az NCAP-nek alig maradt kirtkelnivalja. A trsteszteken szokatlan mdon a lbtrben sem trtnt gyalzat, jl rzkelhet volt a BMW mrnkeinek trekvse, hogy minimalizljk a pedlok, a kzpkonzol, a kormnyoszlop mozgst, trst, deformcijt.

"Jaj, a flem!"
A minst intzet "impresszvnek" nevezte a Hrmas oldaltkzs elleni vdelmt. Az lsekbe ptett oldallgzskok megfogtk szegny vezett (az oldaln csapdtak be a knzszerszmok), a felfvd fggny pdig a htul lket is vdi. A BMW mgsem tudott szz szzalkos eredmnyt elrni, pedig ez manapsg mr kisebb kategrikban sem pldtlan teljestmny.
A tesztautban egy extraknt rendelhet kapcsolval lehetett inaktivlni az utasoldali lgzskot, ha esetleg menetirnynak httal fordtott gyerekls kerlne elje. Figyelmeztetsekben nincs hiny, br jelentsk nem egyrtelm. Magra a lgzsk jelenltre az utasoldali A-oszlopra rgztett cmke s szlvdmatrica emlkeztet, de mindkett knnyen eltvolthat, s nem tntettk fel rajtuk a tulajdonkppeni veszlyt, amit babals s lgzsk tallkozsa jelentene. A kikapcsolt lgzskra kivilgtott piktogram s szveg figyelmeztet a visszapillant tkr mellett a tetn,

"Jaj, a zoknim!"
A Fair Bimbo Fix gyermeklseket az ISOFIX-rendszerrel rgztettk htul, a nagyobb, 36 hnapos gyereket imitl bbut arccal elre, a msfl ves babt arccal htra. Mindketten psgben tvszeltk a karambolokat, az NCAP nem emlt extrm terhelsi rtkeket.
A BMW igazi rideg, arisztokratikus gggel viseltetett az ellktt mgyalogosok irnt. Mindssze ngy pontot szerzett az elrhet 36-bl. A motorhztet ells le s a lkhrt semmi prnzottsgot nem nyjt szegny lbaknak, mindssze a gphztet egyes foltjai jelentenek megnyugvst a szerencssen zuhan gyerek- s felnttfejek szmra. Ahogy az NCAP mondja: "kibrndt eredmny egy j dizjntl".