Alfa 159 (2006)
2006.08.26. 10:44
A 159-es gondjt viseli utasainak, eltiporja, aki tjba ll. t csillag az ell lk vdelmre, ngy a gyerekekre - egy a gyalogosokra.
Frontlis s oldals tkzsvdelem |
 |
 |
 |
 |
 |
Gzolsi rizikfaktor |
 |
 |
 |
 |
Gyermekbiztonsgi vdelem |
 |
 |
 |
 |
 |
Teszteredmnyek: sszests: 34 Frontlis: 15 (94%) Oldals: 16 (89%) Biztonsgiv-emlkeztet: 2 Gyermekbiztonsg: 38 (78%) Gyalogosbiztonsg: 9 (25%)
 A 159-es Alfa hozta a paprformt. A gyr deklarltan a BMW 3-as s az Audi A4-es komoly vetlytrsnak sznta az j modellt. Ebben a krben pedig alapvet a piac biztonsgi elvrsainak kifogstalan teljestse, meg aztn manapsg mr minden gyttment t csillagot kap az EuroNCAP-tl, gy ht a 159-esnek muszj volt jl szerepelni. s gy is tett. Az el kerl vatlanokat viszont kevsb kmlte.
 |
 |
 |
Srls eslye a sofrn frontlis tkzs esetn |
Srls eslye az utason frontlis tkzs esetn |
Srls eslye a sofrn oldaltkzs esetn |
Ezttal egy szp, ezstmetl dzelautt ldoztak fel a teszten; egy Alfa 159 1.9JTD Progression-t. Csak a szvfjdalom vgett utnanztnk: ez most Magyarorszgon 7 195 000 forintrt vihet el a kereskedsekbl. Az ldozatban a kt front- s ngy oldals lgzsk mellett a vezet trdt is biztostotta egy ballon. Termszetesen nem hinyzott az autbl az v-elfeszt s erhatrol, htul megvannak az ISOFIX rgztsi pontok, az aut figyelmeztet a vezet s az jobb egyben l vnek bektsre is. Orszgton a sofrt ABS, elektronikus fker-eloszt s menetstabilizl elektronika is segti a karambol elkerlsben.
A tesztaut mozgskptelen piltjnak most mindez hiba llt rendelkezsre, a dummy nem tudta kikerlni a falat. Tbbedszerre sem; a tesztet ugyanis az v erhatroljnak hibja miatt megismteltk. (Ez szokvnyos, ilyenkor a gyr az EuroNCAP ajnlsra a gyrtsban is s a mr legyartott kocsikban is kiiktatja a hibt.) A lgzskok kifogstalanul lltottk meg a bbukat, a kormny mindssze 17 millimtert mozdult el htra, kettt-kettt pedig felfel, illetve jobbra. Az utascella srtetlen maradt, az A-oszlop nem torzult, a bbuk felstestt nem rte klnsebb srls.
A fkpedl 3,3 centit htrahajlott, de gy sem veszlyeztette a vezet lbfejt. Az Alfa utasainak az ajt fel es lbszrukat kiss nagyobb terhels rte, mint a vdettebb belst, de az illusztrcin ezeket sem kellett srgnl sttebbre sznezni. Az oldaltkzsi teszt utn a 159-es hts ajtajt nem lehetett kinyitni, ezrt az aut bntetpontokat kapott.
Az EuroNCAP a Large Family Cars kategriba sorolta a 159-est. Klnsen fontos egy ilyen Nagy Csaldi Kocsiban, hogy a gyermekek is biztonsgban rezhessk magukat, illetve inkbb szleik ket. A 78%-os gyermekvdelmi eredmny ngy csillagot r az tbl, a szoksos Rmer-Britax lsekbe kttt msfl- s hromves babkat imitl makettek nem szenvedtek slyos srlseket. A menetirnynak htat fordt gyerekls jobb els lsre ktsnek veszlyeirl az utasoldali napellenz mindkt oldaln megemlkezik egy-egy szveges, piktogramos matrica.
Amennyire ktelessgtudan vdi utasait a 159-es, annyira figyelmen kvl hagyja a gyalogosokat. 25%-os eredmnye pp csak elg volt egy csillag megszerzshez a ngybl, az NCAP piros tglalapokban bvelked brjt nzegetve mindegy hova, mi el, de ugorjunk, ha egy kzpkategris Alfa kzelt felnk!
|