Tesztek : Chrysler 300C 3.0 CRD Touring |
Chrysler 300C 3.0 CRD Touring
2006.08.26. 10:38
Redneck az eurpai arisztokrciban
2006. augusztus 17., cstrtk 6:30
Olyan, mint egy Rolls-Royce. Ez a mondat hangzott el legtbbszr azon rokonaim, bartaim s zletfeleim szjbl, akik most elszr nztek meg alaposan egy 300C-t. Igazuk van, tnyleg olyan. Amg bele nem lnk.
 Nem lehet betelni vele...
A kls gy tkletes, ahogy van. Legyenek szvesek, vessenek mglyra a hlyesgrt, amit egy korbbi nagyszabs Chrysler-bemutat okn rtam, miszerint nem jk az arnyai, mert igenis jk. Hasonlt pr tanulmnykombira. Emlkeztet a klasszikus angol Shooting Breakekre is. Minl tovbb nzem, annl szebb.
Az eleje - frontja, st homlokzata - zsenilis, tnyleg Rollsokra, Bentley-kre emlkeztet. A sokoptiks, komoly fnyszrkhoz jl passzolnak alul a kis kerek kdlmpk; ritkn rzek ksztetst jaszkarizs kdlmpzsra, de a Chryslernek eszttikai okokbl klnleges engedlyt kne kapnia a kzlekedsi hatsgoktl. A hatalmas htrcson tz szemlyre grillezhetnnk (br nyilvn manyagbl van). A krmot bsggel, de mg zlses mennyisgben adagoltk. Kerlt kt kis villdz harci csk a szemek al, a visszapillantk is minden irnybl tkrznek, a kilincseket is lekrmoztk, htul meg a lkhrt tetejre fektettek egy vkony lemezt.
 A htulja kevsb jellegzetes
Jl sikerlt a hts traktus vegeinek bestttse is, a 18-as, ktszer t klls felnik is szolidan szpek. Az aut fara nincs olyan ltvnyos, mint a front, ezt a tervezk is rezhettk, ezrt raktak ide egy jkora szrnyas-aranyos Chrysler-jelvnyt. Az sszhats lenygz, nem is lehet a lmpnl orrot piszklni, mert gyis tnznek, ki l ebben a szp autban. A kategriatrsakat mr megszoktk mifelnk, de a Chryslernek integettek a gyerekek, utna nztek a zebrn ll gyalogosok.
 Kisplasztika a faron
 Brpamlag kis fval, szp
A 300C helyknlata tekintve fels-kzpkategris szemlyautknt s csaldi kombiknt egyarnt megllja a helyt. Htul magam mgtt tenyrnyi hely maradt a trdem eltt, a fejtr ppen hogy, de elg volt 181 centis termetemnek. A csomagtr sem tl nagy, VDA-szabvny szerint 630 liter; a kombi E Merci 690. Ezt a b hattized kbmtert azonban szmos kis rekeszre, fikra osztotta a Chrysler, kedvencem a felhajthat kis manyaglap, apr, fggleges hlkat feszt ki, gy kulturltan, szeparltan elhelyezhetv vlik akr ngy literes zacsks tej!
 Tulajdonkppen nem rossz, de ignytelenebb a versenytrsaknl
Sok embertl hallottam mr a legklnbzbb apropkbl, milyen gagyi, manyag, eurpaiatlan a Chrysler belseje E Merci-, 5-s BMW-, A6-os Audi-, Lexus GS-sszehasonltsban. Ht, valban. A C300 bell nem sokkal tbb egy jl felszerelt Vectrnl, st. Ha az anyagminsget nem nzzk, akkor is. Eleve egy csom divatos, j vagy jra feltallt extra nem is rendelhet hozz: se kanyarfnyszr, se kulcsmentessg, se kvetradar, mg a tkrket is csak a szednban lehet elektromosan behajtani.
 Kicsi, kemny, nagyon manyag, nem luxusautba val
Van szmos apr, mosolyogtat vagy pp bosszant hlyesg, figyelmetlensg is. Bezrskor az ablakokat nem lehet a kulcs gombjnak nyomsval felhzni, a tetablakot becsukni, pedig ezt a szolgltatst szmos jval kisebb, olcsbb aut is tudja. Csnya, hzi kknyra emlkeztet az esszenzor beptse, kbelezse a tkr mgtt. Rettenetesen gagyi a kzpkonzol tetejn lv kis gombegyttes, a tesztautban radsul a hts ablaktrl kapcsolja csak felettbb ers nyomsra volt hajland mkdni. Nekem mr fjt, mire bekapcsolt.
 gy nz ki egy 12,7 mills kzpkonzol?
Nem tudom, biztosan nagyon biztonsgos, de idegest, hogy a motoros ls memrija csak kikapcsolt vnl, P llsba tolt vlasztkarral hajland mkdni, menet kzben nem. A klma korntsem mkdik olyan finoman, mint az eurpai konkurencia modelljeiben, dti' a hideget. A tankols is horror, a kulcsos tanksapka nevetsges b tizenmillirt, radsul a kulcsot mindig ellenkez irnyba kell forgatni, mint a sapkt, a leszeds-felraks ktkezes manver. Van persze sok j dolog is az autban. Pldul a digitlis irnyt: ha elbizonytalanodik az ember Rkosborzasztn, legalbb azt kiszmolhatja, merre esik a Duna. Jl hasznlhatk, knnyen megtanulhatk a kormnyra vitt rdi- s szmtgpgombok. A hathangszrs Boston rdi (felras) szpen szl mg akkor is, mikor mr az agyam rezgeti. Nagyon jl kezelhet, a gombok logikjt mr a kistesban, a Dodge Caliberben is megcsodltam.
 Kzps bajusz minden egybhez
A Chrysler megkapta a Mercedes egyetlen bajszt, a tradicionlis hatalmas kombinlt kormnykapcsolt. gy aztn jobboldalt nincs bajusz, baloldalt viszont hrom is van, mert a tempomat is karos, valamint a kormny is egy hossz pckkel mozgathat ki-be, fel-le, elektromosan. sszetveszteni nem lehet ket, a rendszer mkdik, vicces a msik oldalon a hatalmas, res tr.
 Sok lemez, kevs veg
 Chrysler a klvrin
Nagyon j a porlaszts a szlvdre, egy nyoms a bajszon, s mr tiszta is az veg. Remekl lehet pakolni a kocsiban, brmit elnyel a hatalmas kzps trolrekesz, a kesztytart, az oldalzseb. Tetszett az automata napfnytet is, kr, hogy a hts ablakokon mr nem futotta automatikra. Nagyon szp a bels kilincs, igazi fm, j hideg, miatta sok hibt megbocstok. s tetszett a mifelnk szokatlan motorosan llthat pedlsor (felras ez is); j jtk fixen tartani a lbat s a kapcsolval nyomni a gzt. Elvan a gyerek.
 Lbikzifk
rverseny
218 lers dzel tesztautnk listara 12,7 milli forint. Ebben van tempomat, tolatradar, ktzns automata klma, memris villamosszk, ESP, xenon, meg mg egy csom elvrhat s el nem vrhat extra. Termszetesen automata: kzi vlts 300C nincs is. Ez azt jelenti, hogy mg a napfnytets (300E), elektromosan llthat pedlsoros (70E), brlses (440E), j hifis (110E) tesztaut is alatta marad a legfapadosabb (na persze az is okos klms, villanytkrs) E320 CDI kombi Merci 14,6 millijnak; abban ugyanez a motor van.
Az Audi A6 180 lovas (piha!) V6-os dzelkombija, az Avant szintn 12,7 millitl indul, automatval mris 13,4, ksznjk. A BMW 5-s kombijnak gyengbb vltozata, a 177 lovas 525d 12,5, a 231 lovas 530d mr 14 milli, az automata vlt felra 570 ezer. Teht ez is drgbb. Aki nem felttlenl a nmet Szenthromsgot tekinti konkurencinak, elviheti a dzel, 185 lers V70-es Volvt 11 millitl - kevesebb pnzrt kevesebb l, kevesebb extra s valamivel kevesebb presztzs.
 510 Nm a fed alatt
A Mercedes-Benz hromliteres V6-os dzelmotorja nemcsak az E-Klasshoz, vagy a Jeep Grand Cherokeehoz, hanem a Chrysler pp kttonns tmeghez is elegend. 218 ler, 510 newtonmter, mind a hts kerekek kapjk. Autplyn gond nlkl tarthat a ktszz is akr (persze csak Nmetorszgban), a vg a gyr szerint 227.
Ha nagyon akarja a pilta, mg szraz ton indulsnl is meg-megmoccantja a fenekt az aut, esben, kanyarban aztn vgkpp a 300C mrethez s tekintlyhez tkletesen mltatlan nfeledt jtszadozssal riogathatja kzlekedtrsait, akinek van az ilyesmihez affinitsa. rdekes lmny pldul egy bevsrlkzpont krforgalmban odapattintani a lovaknak: toljk mr meg jobban azt a hts tengelyt, aztn lesni a hatst a bejratoknl vrakoz autsok arcn. Persze ez veszlyes, eltlend, helytelen, de a Chrysler mindenesetre megadja a lehetsget az ilyesfajta szociolgiai ksrletre. Annyira, hogy a menetstabilizl is brmikor kikapcsolhat.
 Szp kar, szp fabett
Ami viszont visszafogja az ilyesfajta extrm sport zsnek vgyt, az a vlt. tsebessges automata, lasscska, butcska, rtetlenke. Nagy rhagyssal kell megnyomni a gzt elzseknl, mikor orszgti tempban az utols szembejv gy 50 mterre jr elttnk. Padl; a V6 nekigyrkzik, ert gyjt, aztn mire a msik sv megrlt, HRRRRRR, mr meg is indul a 300C. rdekes, de meg tudnm szokni ezt a lustasgot, a Chrysler nagy tmeghez illnek reztem ezt a megfontolt viselkedst, amirt annak idejn pldul az A4-es Audit meg tudtam volna fojtani. Tn regszem.
Vagy ott a kzi zemmd, nlkle manapsg mr nincs automata. Ha elzs eltt visszapcgtetjk 4-be, akr 3-ba a vltt, harapsabb lesz a reakci a gzra. Sajtos a Chrysler megoldsa, miszerint csak 1-tl 4-ig operlhatunk a fokozatokkal, ha felrnk 5-ig, mris jra D-ben vagyunk.
 Megsproltk a vevnek az utlagos flizst
A futmvet is inkbb knyelemre, semmint vadulsra terveztk. Eurpaiatlan gondolkodsra vall, hogy mg mr az Astrkban is ott figyel a kis SPORT felirat gomb, amivel vltoztathat a lengscsillaptk karakterisztikja, a nagy, drga Chrysler csak egyflekpp csillapt. Lgyan.
 Szp rk, szp tipogrfia
Orszgton, 110-120 kztt autzva, gyakran elzve 8,1 literes fogyasztst realizltam a Budapest-Debrecen-Budapest tvon, a ngyesen. Kt tonna, 218 ler, V6 automatval: ez teljesen rendben van. St.
 Tiszta Rolls-Royce
Szerintem 300 C-t ktfle ember vesz. Az egyiknek mg nem volt luxusautja, de megszaladt neki, esetleg kineveztk ffnknek, s t kell lnie egy 10+ millis autba a 10-mnuszbl. Ha a Chrysler rtkestje r oda hozz elszr, nyert gye van. A kls magrt beszl, bent meg ott a villamos brszk, a remek hangzs hifi, a hatalmas kormny, a biztonsgos menetstabilizl, a lgzskok, mi kellene mg?
A msik tpust olyannak sejtem, aki pp lecserli 10+ millis kocsijt, volt mr Mercije, BMW-je, Volvja, Audija, de legalbbis prblta mr ket. s akkor szembejn ez a htmaszk, ezek a fnyszrk. ﮎ¥♀ǽį, mondja magban akkor, kit rdekel, ha pr dollrnyi sprols miatt az llap bels oldalra mr textil kerlt br helyett, a tbbiben sokkal kifinomultabb a bels vilgts, van nagy kperny menvezrlssel. Amikor reggel felnyitom a garzskaput, EZT a poft akarom ltni!
Aki szereti a ktyket, a tkletes knyelmet, ne vegyen 300C-t. Aki az Autkat szereti, vegyen btran. Nekem is inkbb kne ez az szinte tah redneck, ez a darabos, mafla jszg, mint egy kifinomult, elegns sznob az hazbl. Tbb llek van benne. Meg mg olcsbb is.
 A tet egy rsze is nylik
A szerz rtkelse 
Ers, egsz takarkos nagy csaldi bhm, lvezetes htskerk-hajtssal, remek hifivel, a hzon belli konkurencinl szernyebb minsgben, m kedvezbb ron, sszehasonlthatatlanul menbb klsvel. A buta vlt s a gagyisgok miatt azrt levonok egy csillagot: 4.
 Sajnos a kdlmpa tilos, pedig gy szp igazn
|