Buell Lightning s Firebolt teszt
2006.06.04. 17:35
..........................
Akkor indulhatunk. Megnyomva a Firebolt nindtjnak gombjt, a motor rgtn letre kel az injektornak ksznhetõen, azonban a vrt akusztikai lmny elmarad, nem gy, mint a Lightningnl, ami gyri tuning kipuval van szerelve. Rgtn meg is jegyzem, ha valaki Lightning (vagy Firebolt) vsrlsra adja a fejt mindenkpp vegyen hozz nyitott kirffentõt, mert az teszi igazn vagnny.
Irny a belvros, ahol 10 ra tjban kztudottan nagy a forgalom, viszont a Lightningbl elõcsikart gtelen vlts hatsra, szpen megnylik elõttnk a kocsisor. Ezek utn mr azon sem csodlkozom, hogy mindenki minket bmul. Ht igen a motorok designja nem ppen htkznapi, klnsen a Lightning esetben. s pont ez a j az egszben. Ez, az a bizonyos rzs, amit a "tucatmotorok" gazdi sosem fognak megtapasztalni.
A Lightningot a magas kormnyval igen egyszerû a vrosban terelgetni, csak gy doblja az ember a gpet ide-oda. A Firebolttal az igen meredek villaszg ellenre is nehzkesebben megy ugyanez, igazndibl nem a vrosba val, az alacsony kormny sportos lõhelyzetbe knyszerti az embert. A Showa futmûvet - mely minden irnyban llthat - a rossz minõsgû budapesti utakon elg kemnynek talltuk, de ez csak bellts krdse, amivel mi nem nagyon bbelõdtnk.
A vrost elhagyva Dobogkõ fel vettk az irnyt, majd Esztergom s Visegrd kvetke-zett. Akkor hadd szljon! Igen, itt mr semmi gond a futmûvel, a gpek stabilan tartjk a szmukra kijellt veket, de mg mindig az az rzsem, hogy a Lightning knnyebben vezethetõ, olyan mintha a Firebolt nehezebb lenne a tesnl. A V2-es motornak hla mr alacsony fordulaton is elg jl tolnak a gpek kanyarbl kifel. A teljestmnyk ugyan kisebb, mint a versenytrsak, de egyenletesen adjk le azt, ezrt sosem fogod gy rezni, mintha htba rgtak volna. A kanyargs szakaszokon ugye az sem rt, ha jl fognak a fkek. A peremre szerelt fktrcsban s a hat dugattys fknyeregben nem is csaldik az ember, gy harapnak, mintazllat.
Miutn kiõrltkdtk magunkat a kanyargs rszeken, a Pilisen s Gerecsn t, meglltunk pr percet pihenni Tatn, ill. Tatabnyn. Ekkor jtt az tlet, hogy menjnk el a komromi motoros tallkozra. Mivel mg sosem tettk tiszteletnket a koppnymonostori bulin, nem tudtuk, hogy pontosan merre kne menni, de egy haver nagyon tallan igaztott tba: "Menjetek a hnysszag utn, s meg fogjtok tallni.". Megtalltuk s csak annyit tudunk elmondani: Kemny vt :-)
Kezdett esteledni ezrt Budapest fel vettk az irnyt. Mr az autplys szakasz elõtt is sejtettk, hogy a bringk nem oda valk, az igen gyr szlvdelem miatt. A Firebolton 140 krl rdemes bebjni az orridomnak nevezett dolog mg, a Lightningon is kilnegyven krl kne megtenni ugyanezt, de ht nincs hova bebjni, gyhogy ekkora sebessgnl mr cibl a szl mint a picsa, a ktkilrl ne is beszljnk. Nagy sebessgnl mintha kicsit instabilforma lenne mindkt gp, de ezt inkbb a szeles idõnek tudtuk be, mint a futmûnek.
Msnap reggel fj szvvel vittk vissza a masinkat, mivel nagyon megkedveltk õket, azonban a Lightning valahogy mindkettõnkek jobban tetszett. Ez persze nemcsak a tuning kipufognak, illetve az ezzel jr akusztikai lmnynek volt ksznhetõ, hanem kezelhetõsgnek is. Egy dolog volt ami mindkt gpen zavart, az pedig a kemny kuplung. Mg most is be van durranva a tenyerem az 1 napos tûrzgats miatt.
sszessgeben teht elmondhat, hogy akinek van elg lvja, s megvesz egy ilyen klnleges motort, mint a Lightning, az egy igazi hulignjrgnyt mondhat magnak, amivel nagyszerûen lehet vagnykodni.
|