Honda CBR 600RR teszt
2006.06.04. 17:33
Nemrg volt olyan szerencsnk, hogy kiprblhattuk Rossifumi motorjt, - akarom mondani - annak kistesjt, a Honda CBR 600 RR-t. A Honda mrnkei, nem bztk a vletlenre a dolgot, s minden csili-vili cuccal felszereltk a motort, hogy az minl szexibb s kelendbb legyen. Mi megprbltunk utna jrni annak, hogy tnyleg olyan j-e a kis Honda, mint ahogyan kinz.
Elszr taln kezdenm azzal, hogy mi minden vltozott a gpen tavaly ta. Ha rvid s tmr akarnk lenni, akkor egyszeren azt mondanm, hogy minden, de azrt vizsgljuk csak meg rszletesebben is a krdst. A legszembetnbb vltoztatsok a klst rintik, de ugye ennyivel nem szoktak megelgedni Hondknl s a blokkot is igencsak kezelsbe vettk. A gpsrkny kikptt gy nz ki, mint a Dottore motorja, eltekintve attl, hogy vletlenl Edwards SP-2-es Hondjnak hts lengvilljt szereltk bele :D Itt kicsit el is idzhetnk, mert a lengvilla megrdemel pr gondolatot, hiszen mestermunkrl van sz. Miutn a mrnkk sszedugtk a fejket, rjttek, hogy a vz ill. a lengvilla tervezsnl nem csak a stabilitst, mint egyedli szempontot rdemes figyelembe venni, hanem a rugalmassgot is. Ez teszi lehetv azt, hogy tbb mr nem csak a rugz elemek vgzik el a csillapts feladatt, hanem ebben segtsgkre van a vz s a lengvilla is. Ennek ksznhet, hogy a hts villt hrom rszbl ptettk fel. Az egyik fele melegen sajtolt alumnium zrt szelvnybl, a kzepe aluntvnybl, a msik fele pedig kovcsolt alumnium zrt szelvnybl kszlt. A futm ell 45 mm-es hagyomnyos teleszkpvillt, htul pedig a mr MotoGP-bl is ismert Unit Pro-Link felfggesztsi rendszert kapott. Ez utbbi jellegzetessge az, hogy a kzponti rugstag fels rgztse nem a vzhoz, hanem a villhoz kapcsoldik, gy lltlag nem vezeti t az t rt tseket a vzra, ami ugye szeretetre mlt tulajdonsg.
Mint mondtam, a blokkot is jelentsen megdolgoztk. A furat-lket arny ugyan maradt a rgi, de a tbbi ment a kukba. Szinte minden vltoztats a motor minl kompaktabb kialaktst szorgalmazta, gy jelentsen nagyobb dnthetsget grt a Honda. A befecskendezt kt porlasztcscsosra cserltk, s a toroktmrt is megnveltk 2 mm-rel, gy ezentl mr 40mm-en keresztl kapja a naftt az erforrs. Ez mind szp-szp a tervezasztalon, de hogy a val villban hogy viselkedik annak is muszly utna jrni.
Fellve a gpre, kemny nyereg s versenysportos lshelyzet fogad, amin nem is csodlkozhatunk, hiszen ezt, az RC 211V-rl koppintottk. Ha nem is ugyanaz a kt motor, de a fling biztosan hasonl, hiszen egybl tmad pozcit vesz fel az ember s ez a gzmarkolat kezelsben is szlelhet. Sokan arra panaszkodnak, hogy tl sok sly jut a csuklra, gy az hamar elfrad s megfjdul, de - Hah, emberek! - itt egy versenymotor leszrmazottrl van sz, s vegyk szre, ha gy isten igazndibl megkergetjk a gpet, akkor mr nem is tnik olyan bartsgtalannak ez a pozci. n gy vagyok vele, hogy ha egy supersport gpre lk, akkor termszetesnek tartom, hogy az lhelyzet kompakt, amolyan pucsts (az lenne csak furcsa, ha trs lenne). Hogy minl tbb infnk legyen a gprl, jt kergetztnk a Lepence-Pilisszentlszl tvonalon, s a visegrdi szerpentinen egy 600-as Gixer trsasgban. Mint ahogy azt mr egy-kt magazinban olvashatttok az RR blokkja igencsak hegyesre sikeredett, mghozz annyira hegyesre, hogy a mrnkk mindjrt meg is feledkeztek az alacsony fordulatszmokrl. Ha elegend teljestmnyt akarunk a ftengelyre kldeni, akkor prgetnnk kell az ermvet rendesen, mint egy kis 400-ast, vagy visszaszrni neki pr fokozatot a plds mkds vltval. Ez az, ami ugye mg sosem esett neheznkre, gyhogy megprbltuk a fordulatszmot 8000 al nem engedni, ugyanis innentl van elegend kraft a bringban.
A futmvel minden szempontbl meg voltam elgedve, pont megfelelek a belltsok az egsz Eurpban hresen "j" minsg, magyar utakra. A kis Honda szpen kveti a szmra kijellt veket s knnyedn billenthet egyik lapjrl a msikra a kanyarkombincikban. Igaz ugyan, hogy a kergetzs sorn egyszer felttt az els tel, de az egy elg extrm szituciban trtnt, amikor is lefele a visegrdi vrtl, egy kemny fktv alkalmval keresztlvgtattam egy ktyn. Minden bizonnyal a belltsok babrlsval elkerlhet lett volna ez a kis incidens, hiszen bven van lehetsg a vltoztatsokra.
Volt mg valami, ami rendkvl tetszett a CBR-en, mgpedig a fk. Nem is tudom, hogy milyen jelzvel illessem ket, taln azzal, hogy naggggyon disznk, s ebben minden benne van. J tudni, hogy ha valamit elnzel, akkor a kivl fkek rgtn a segtsgedre sietnek. Az elsk nagyot harapnak, ugyanakkor finoman adagolhatak s melegen sem gyengl a teljestmnyk, a hts pedig pont olyan, mint amilyennek n szeretem, nem tl haraps.
Az egsz dlutn tart kergetzs j mknak bizonyult a Honda nyergben, nagy vigyorral az orcnkon szlltunk le rla. Msnap az autplyn megprbltuk kihajtani belle a ..-t is, de sajna a nagy forgalom miatt csak 260-ig jutottunk (amit meg is nzhetsz viden). Meg nem erstett hrforrsok szerint egy tzes mg lett volna benne, de azt mr nem sikerlt kicsalogatni belle. A fogyasztst sajnos elfelejtettk lecsekkolni, de autplyn 200 feletti tempnl ltvnyosan harapta a benyt.
Egyebet nem tudok mondani, nagyon teszett a moci, ksznjk a Honda Hungary-nek, hogy megkaptuk az engedlyt s kivehettk a vizbl a zoxignt.
|