Suzuki GSX-R600 teszt
2006.06.04. 17:32
"Own the racetrack!" - Urald a versenyplyt!� Vajon mg mindig igaz a jl ismert szlogen? Ha nem is versenyplyn, de ennek prbltunk utnajrni, miutn sikerlt lezsroznunk egy 600-as GSX-R-t Erds Tomival, a Full-Gas frontembervel.
Brmilyen furcsa is, de az utols modellfrissts ta eltelt hrom vben, mg nem volt lehetsgem kiprblni a kis Gixert, gy mr nagyon vrtam a tallkozst. Miutn tvettk a motort Fehrvron, az els utunk a Vrtesen s Gerecsn t, egszen a Pilisig vezetett, ahol szerintem egsz szak-Dunntl legfrankbb tjai tallhatak. Aki szereti a kanyargs rszeket, annak csak ajnlani tudom a Lepence s Szentendre kzti szakaszt, mert a motorosokat leszmtva a forgalom kicsi, s az tminosg is megfelel egy kis kergetzshez. Az oda t mg csak az ismerkeds jegyben telt el, viszont mindjrt az elinduls utn, szolglt nmi meglepetssel, ugyanis mr az els keresztezdsben tolta kifel a fart a gp, ezrt jnak lttam a 600 RR-hez szokott gzkezelsemen kicsit finomtani. Nem kellett hozz 8 ltalnos, hogy rjjjek, a Gixer alul jval nyomatkosabb, mint az RR, gy nem is kell sok sztnzs ahhoz, hogy egykerkre lltsd.
Annak ellenre, hogy egy supersport gprl beszlnk, az lspozci meglepen knyelmes, nem olyan kompakt, mint a vetlytrsak, gy amikor pp nem plyacscsot dntesz a Pannnia-Ringen, akkor is jl fogod rezni magad a nyeregben. A modellcsaldra jellemz szles tank s testesebb idomok miatt nagynak tnik a bringa, de valjban semmivel sem nehezebb, mint a konkurencia, gy a knny irnythatsga mellett, mg a szlvdelemre sem lehet panasz.
Azt mondtam volna, hogy knny irnythatsg? Igen, amikor ezt mondja az ember, akkor valami hasonlra gondol, mint amit a GSX-R nyergben rez. Kezdem rteni, hogy mirt a Suzukit vlasztottk a Szab Attik a Motorsport Suli rszre. A futm finoman reagl az tburkolat egyenetlensgeire, azonban a nagyon rossz minosg (pl.: budapesti) utakat nem kedveli, elpattog, csakgy, mint minden valamire val sportmotor. Jhet brmilyen kanyar, a GSX-R stabilan tartja az veket s elhiheted, hogy nem rajta fog mlni, hogy milyen gyorsan veszed ket, hanem azon, hogy mennyire vagy tks gyerek, mennyire mered tpni a flt.
A fkek lehetnnek harapsabbak is, de nem kell megijedni, mert mg kopott gumival is sikerlt megemelnem a hts kereket, aminl nagyobbat ugye nem nagyon lehet fkezni. A blokk mr viszonylag alacsony fordulaton (5000 ford./perc) is jl tol, persze nem gy, mint a Discovery rsikl, hiszen csak egy hatszzasrl van sz, teht jobb, ha prgeted, de azrt a kategrijban elkelo helyet foglal el kvr kzptartomnyval. s hogy mennyit sikerlt kiprselni belle autplyn? Ht, az ra szerint 279-es vgsebessg nem kutya egy hatszzastl, igaz itt mr szerintem csal egy hszast is a digitlis kilomterra. A lnyeg, hogy az igen hegyesre hangolt CBR 600 RR sem tudott ellpni elle az autplyn.
A Suzuki ltal elszr hasznlt, aztn a tbbi gyrt ltal lekoppintott dupla pillangszelepes benzinbefecskendez szrevtlenl vgzi a dolgt, gy ebbe sem tudtam belektni. Azrt, valamit mr fikzni is kne, mert kezdem kellemetlenl rezni magam, hogy mindig csak jt rok. Teht meg kell, hogy mondjam, hogy a gumi kopott volt s egy olajcsere sem rtott volna :D, de ne fljetek, ezrt mr csnyn meg is bntettk a motor gazdjt, gyhogy egy j ideig intravnsan kapja mg a rntott hst is :D
A viccet flretve, beszljnk mg egy nagyon csbt dologrl, amiben a GSX-R 600 tuti verhetetlen, mgpedig az rrl. Sehol nem kapni 2.298.000 forintrt ennyire tkpes mocit, radsul, ha most rendeled meg a Full-Gas-nl, akkor mg sportkipura sem kell kltened, mert azt ajndkba kapod. Ha maradt mg ld nhny aprsgra, akkor dobj fel r fm fkcsveket, s ragads plyagumikat, s nyomd le vele az jabb gpeken virt konkurencit.
|