kawasaki kx 250 s kx 250 f
2006.06.04. 17:25
A tkli krosszplyn alkalmunk volt kiprblni a Kawasaki 2005-s krosszgpeit.
Tl sok krt nem tudtunk teljesteni KX 250 kttem vaddisznval, s a KX 250F ngytemvel, ezrt inkbb hagyatkozzunk a gyr ltal vgrehajtott mdostsokra.
Kawasaki KX 250
 - j KIPS: korbban a f s a segdszelep egytt mkdtette, emiatt a teljestmny 6-7.000 fordulat kztt egy pillanatnyi megtorpans utn jelentkezett. A szelepek fggetlen mkdse miatt a segdszelep csak azutn kezd el nyitni, miutn a f szelep mr teljesen kinylt. Az er sokkal lgyabb tmenettel jelentkezik, ezltal a teljestmnygrbe linerisabb, ami sokkal knnyebben kezelhet motorkarakterisztikt biztost. - A htvz jratok j utakon vannak elvezetve a hatkonyabb hts rdekben, fleg a kipufog hengernyls krnykn. Ez megelzi a tlhevls miatti teljestmnyvesztesget a hossz menetek alatt. - A henger felfogatsi szge 10-rl 5-ra cskkent. Emiatt hosszabb kipufog nylst lehetett kialaktani, ami fokozza a teljestmnyt a teljes fordulatszm tartomnyban. - A knny acl vzzal kapcsolatos legfontosabb mdostsa a villaszg mdostsa 27-rl 26-ra, melynek eredmnyekpp pontosabb s gyorsabb a kanyarvtel. - Az alumnium lengovilla formja vltozatlan maradt, de merevsge megntt, fokozva ezltal a stabilitst s a kezelhetsget. - Az tdolgozott vz szkebb a lbtartknl, gy karcsbb benyomst kelt a vezetben. - A magasabb lbtartk s a 15 mm-rel magasabb hts fkpedl tovbb nvelik a szabad magassgot. - Az j Kayaba villban elklntett kamrkban tallhat az olaj s a leveg, gy hossz motorozsok alkalmval is lland teljestmnyt nyjt. Az alacsony srlds tmtsek hozzjrulnak a finom mkdshez. - Az j Uni-Trak hts felfggeszts j kapcsoldsi arnyokkal illeszkedik az j vzhoz. - Az tdolgozott kormnyforma s a laposabb ls segti a pilta mozgst. Az lsmagassg 10 mm-rel ntt. - Az j lsburkolat tapads fels rsszel s sima oldalfallal rendelkezik, gy biztosan tartja a piltt, ha rl, s segti a mozgst, ha kill a lbtartra. - Az tdolgozott ls-lbtart tvolsg nagyobb szabadsgot nyjt a piltnak, mikor a lbtartn ll.
 Tovbbi vltoztatsok: - 249 cm3-es, vzhtses, kttem, egyhengeres erforrs. A fm hengerfejtmtst O-gyrs konstrukci vltja fel a jobb tmts s pontosabb illeszkeds rdekben. - j szvrs kialakts: a rs hossza s szge megvltozott a hatkonyabb szvs rdekben. Az blt rs kiml szge szintn mdosult. - j membrn szelep: mdostott design a mg jobb gzreakci rdekben. - A leveg szvcs formja illeszkedik az tdolgozott karburtor tarthoz. - A tgulkamra mretei s konstrukcija megvltozott, nvelve a teljestmnyt. - Az tdolgozott dugatty j gyri s hornyai megakadlyozzk a gyr kiugrst. - A kuplung kiemel tengely s kar mdosult, a kiold mechanizmus a genertor burkolat mg kerlt. - A vlts mg jobb lett, ksznheten az 5. fokozat s a vghajts tengely bonyolult vjatainak. A vlttengely tgrgs csapgyat kapott, gy mg jobban rezhet a vlts. - Az j vzpumpban j munkakerk s tdolgozott tttelek gondoskodnak a mg hatkonyabb keringetsrl. - Az j forgattyshz miatt az albbi burkolatok vltoztak meg: lnckerk burkolat, kls/bels kuplungfedelek, vzpumpa burkolat. - A genertor fedl manyagrl magnziumra vltozott, fokozva a gp kls megjelenst. - Az tdolgozott karburtor belltsok, s az j felfogats miatti egyenesebb beramls eredmnyekpp a gzreakci javult. - A ht nagyobb lett a mg hatkonyabb hts rdekben. - A gyjtst tovbbfejlesztettk, nagyobb kondenztor, a slycskkents rdekben a genertorba beptett regultor, j llrsz, s j tekercsels a fbb jellemzi. A gyjtsid az j erkarakterisztikhoz lett hangolva. - Az j gyertya kisebb testtel s elektrdval, ms formval s anyaggal cskkenti a slyt, s megknnyti a karbantartst. - Az j, knnysly gyjttekercs sokkal kompaktabb, mint eldje. - A gyjtstekercs primer csatlakozi vzll kialaktsk a megbzhatsg nvelse rdekben.
 Egyb jellemzk: - A benzintank betlt 37 mm-rl 46 mm-re ntt, a knnyebb tankols rdekben. - A kuplungkar menet kzben is llthat rendszer. - Az j lbtartk szlesebbek s jobb tapadst biztostanak a lbnak. - Az j els fkkar jobban adagolhat. - A szlesebb kormnyfelfogats (90-rol 97 mm-re) segt megelzni a kormny elhajlst. - A kuplungkbel klso burkolata polietilnrl teflonra vltozott, ezltal cskkentve a srldst. - A gzbowden simbban jr, s ezltal jobb visszajelzst nyjt. - A knnyu DID els felni s a knny kllk cskkentik a rugzatlan tmeget. A hts felni j keresztszelvnye is a knny slyt clozza meg. - A villa s a hts rugstag felfogat csavarok, s az j hts ffkhenger szintn a knnyebb sly rdekben lettek kifejlesztve. - Az els villa rgzto csavarok helye megvltozott a fels villahdnl a knnyebb karbantarts s ersebb felfogats rdekben. - Az j anyagbl kszlt els fkbett jobban adagolhat, s nagyobb teljestmnyt is nyjt. - A lncvezet grg mostantl kt csapggyal rendelkezik a tartssg rdekben. - A hts segdvznak nagyobb lett a fels felfogatsi konzolja. - Az opcionlis blokk alkatrszek kz tartoznak: karburtor tuning, gyjts rotor klnbzo bels slyokkal, nagyobb, 14 fogas lnckerk, s klnbzo hrtk gyertyk. - Az opcionlis futm alkatrszek a kvetkezk: 20 colos els kerk, tmr fktrcsk, egy sor alumnium s acl hts fogaskerekek, klnbz villa s hts rugstag rugk, els/hts kerk alkatrszek.
Kawasaki KX 250F
 A tavalyi modellhez kpest a kvetkezk vltoztak a ngytem gpen: - Az alacsony s kzepes tartomnyban ersebb lett a gzreakci, ksznhet mindez az egyenesebb kipufog portnak s a szv s kipufog rsek kiszlestsnek. - Az jraprogramozott gyjtstrkp fokozza a magas fordulaton leadott teljestmnyt - br a tkli homokos plyn inkbb azt tapasztaltuk, hogy magas fordulaton nem tol a gp - A leszablyzsi gyjtselvtel megvltozott, gy lgyabban veszi el az ert, ami javtja a motorkarakterisztikt magas fordulatszmon. - A kuplungban kevesebb srld elem (48-rl 36 cskkent a szmuk) biztostja a mg direktebb mkdst/visszajelzst. - A jobb s bal oldali raditorok 40 mm-rel hosszabbak, a hts ez ltal hatkonyabb, az erforrs tartsan kpes leadni teljestmnyt. - Az els villban j, alacsony srlds tmtsek kaptak helyet, melyek lgyabb reaglst biztostanak az sszenyomdsi fzisban. - A fels cs vastagsga 2,6-rl 3,2 mm-re ntt fokozva ez ltal a kezelhetsget. - Menet kzben llthat mechanizmust kapott a kuplungkar.
 Egyb jellemzk: - A karbantartst megknnytend a vzpumpa borts s az olajbetlt sapka mostantl kt kln rszbl ll. - Az j lbtartk szlesebbek s jobb tapadst biztostanak. Az tl ugyanakkor rvidlt, ami jobb kanyarodst biztost. - Az j els fk kar pontosabb visszajelzst ad. - Az j lsburkolat tapads fels rsszel s sima oldalfallal rendelkezik, gy biztosan tartja a piltt, ha rl, s segti a mozgst, ha kill a lbtartra. - A szlesebb kormnyfelfogats (90-rl 98 mm-re) segt megelzni a kormny elhajlst. - Az els villa rgzt csavarok helye megvltozott a fels villahdnl a knnyebb karbantarts s ersebb felfogats rdekben.
 - A kuplungkbel kls burkolata polietilnrl teflonra vltozott, ezltal cskkentve a srldst. - A gzbowden simbban jr, s ez ltal jobb visszajelzst nyjt. - Az j anyagbl kszlt els fkbett jobban adagolhat, s nagyobb teljestmnyt is nyjt. - A villa s a hts rugstag felfogat csavarok szintn a knnyebb sly rdekben lettek kifejlesztve. - A lncvezet grg mostantl kt csapggyal rendelkezik a tartssg rdekben. - Egy sor blokk alkatrszt dolgoztak t a megbzhatsg/tartssg rdekben: specilis megmunkls a 3-4. fokozat fogaskerekein, megerstett lgszrhz, j kuplung rug anyag, j kipufog burkolat s konstrukci, sokkal merevebb vzpumpa borts. - Opcionlis blokk alkatrszek: 40 mm-rel rvidebb (s ez ltal knnyebb) ht a rvid versenyekre, klnbz bels slyokkal rendelkez gyjt rotor, kzi dekompresszor kar, kisebb 12 fogas lnckerk. Az opcionlis futm alkatrszek vltozatlanok az idei vre.

|