Suzuki gsx-r600 s gsx-r 750
2006.06.04. 17:24
Nyr vgn megkaptuk a Suzuki GSX-R600 s 750-et, hogy kidertsk mit fejldtek a tavalyi vhez kpest, illetve megr-e 500.000 forintot a plusz 150 kbcenti.
A motorok klsleg gy hasonltanak, mint kt tojs, ezrt a kvlll, csak a farokidomon feltntetett szmokbl vgja le, hogy melyik tpusrl is van pontosan sz (mr ha ugyanolyan a festsk). Mindkt motorrl elmondhat, hogy keskenyebb, formsabb lett, a majd 190 centinkkel is pp elfrtnk rajta. A kipufogt nem hztk fel az ls al, s ha megnzzk, hogy az j 1000-es gixer kirffentje sem kerlt az ls al, arra gondolhatunk, hogy a Suzuki nem kvn bellni abba a sorba, amit a Ducati nyitott az ls alatti kipufogkkal. No meg, egy triovl csak jobban mutat oldalt, mint elrejtve.
 A kt motoron - kllemn kvl - termszetesen szmos mdostst hajtottak vgre. j hengerfej, titnium szelepek, knnyebb, reges vezrm tengely, hatkonyabb vzhts, nagyobb olajht, j alumnium hdvz, fordtott Showa villk, radilis fkek, 32 bites motorvezrl elektronika, hogy csak a legfontosabbakat emltsem. A 750-es persze nemcsak a 150 kbcentiben klnbzik a 600-astl: nagyobb ht gondoskodik a megfelel htsrl, pr ponton vastagabb a sajtolt s hegesztett vz s merevebb a lengkar.
 A tavalyi modelleket alkalmunk volt tesztelni, s amiben mindkett gyengcsknek mutatkozott, az az els fk. A Suzuki mindent megtett, hogy az j modelleken ne rhesse sz a hz elejt, s radilisan szerelt, 4 dugattys fkeket pakolt a gpekre, amik kivlan teljestenek. Egyetlen dolog volt, amit a Hungaroringen tapasztaltunk a fkekkel kapcsolatban. Krlbell 10 perc utn a fk szp lassan kezdett felpuhulni, olyannyira, hogy le is kellett jnnm a boxutcba kattintani prat a fkkaron, mert mr nem brtam jobban hzni, s parztam, hogy nem brok megllni a clegyenes vgn (lehet, hogy a fkbett gatyn volt?). Ez a jelensg utcai hasznlat sorn soha jelentkezett. Az okosak szerint, ha lecserljk a gyri fkolajat valami jobbra, akkor a felpuhuls eltnik, s ha igazn hiper fkeket akarunk, akkor fm fkcsveket is felpakolhatunk.
 A futmre szintn nem lehet panaszunk. Ell teljesen llthat rugelfeszts s csillapts fordtott, 43 mm-es Showa villkat, htul szintn teljesen llthat Showa rugstagot kapott mindkt modell, amik kivlan vgzik a dolgukat. A kormnytelkat mindkt modellen megtallhatjuk, csakgy mint a 2003-as modelleken, gy kormnycsapkodst nem is igen tapasztaltunk.
Elrkeztnk ahhoz a ponthoz, ahol a kt modell - kis tlzssal - fnyvekre van egymstl, s ez nem ms, mint a teljestmny. A 600-as ereje az tlag motoros szmra bven elg, viszont prgetni kell, hogy haladjon az ember. Persze ezzel sok okosat nem mondtunk, hiszen a kisebb kbcentis gpekkel 10.000 felett karistol az ember, fleg ezzel, mivel 15.500-nl kezddik a piros. Termszetesen el lehet vele poroszklni 4-5000-es fordulaton is, hiszen az j, kt darab ikerszelepes torok, illetve az j 4 lyuk injektor szelepek egyenletes jrst biztostnak, csakgy, mint a tavalyi dupla pillangszelepes befecskendez. Aprop piros tartomny. Mindkt modellen frank villant tallhat a mszerfalon, amit ha bekapcsolsz, az arcodba vakuzik ha elrted az elre belltott fordulatot, megknnytve ezzel a felvltogatst.
A 750-es teljesen ms dimenzi. Jval szlesebb vigyor l ki az ember arcra, ksznheten a plusz 30 lernek. Nyugodtan elfeledkezhetsz visszavltani, hiszen a kzptartomnyban is rendkvl jl tol a gp, s 10.000 felett rendesen htbakr. No nem egy ezres, de azrt elg jl lehet vele ereszkedni, s a SuperBike magazinos arcok aszongyk, hogy az sszehasonlt tesztykn Kispataki Viktor ezzel a gppel hasajtotta a legjobb kridt a Pancsi ringen, uhhogy tuti fassza a gp.
 A 750-es GSX-R meggyztt minket arrl, hogy rdemes egy ilyen motorban is gondolkodni, hiszen 600-as trsnl jval tbbet mutat, s lernket kifizetett 17.000 forint nem ablakon kidobott pnz. (A cikk megjelensekor a Suzuki ugyanannyirt knlja a K4-es 1000-es GSX-R-t, mint a 750-est, gyhogy inkbb azt vegyetek.)
Mszaki adatok
|