hytscars
hytscars
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Zene
 
Idjrs
 
Auts Jtkok
 
Motoros jtkok
 
Videk
 
mp3
Rossz a kp URL-cme!
Rossz a kp URL-cme!
Rossz a kp URL-cme!
MP3 Keres
 
Hirdettbla
 
Tesztek
Tesztek : Honda Civic - 2006

Honda Civic - 2006

  2006.05.16. 18:52

Azt hittem, mr soha tbbet nem mer senki radiklisan jat csinlni, mert flni jobb, mint hezni. A Golf-kategria a rgi Focus eltnse ta siralmasan rdektelen, gondoltam is, hogy megrdemelne egy kis breszt pofozgatst. De ez nem pofon, ez atombomba a nyelv al.


Az j Civicrl mg most sem hiszem el, hogy tnyleg ltezik, pedig egy htig jrtam vele. Koncepciautnak is mersz volna, ksztermknek pedig egszen hihetetlen. Egy egsz ipargnak ad okot a szgyenls magba fordulsra, mr ezrt megrte megcsinlni. Pedig tvers az egsz: igazbl ez is csak egy aut.

Forradalmi autkat azrt nem gyrtanak, mert rfizetses. Bonyolult formj lemezeket prselni drga. Plexi orrtakart gyrtani drgbb, mint nem. Kt hromszg kipufogt bepteni a kasztniba drgbb, mint egyet eldugni al. Gondolkodni drgbb, mint rutinbl dolgozni. Aztn a mersz termket elfogadtatni s eladni megint drga. Hacsak szt nem terjed a lng magtl.

A Civic orra lben kprzatosan j. Kicsit oldalrl mg jobb, a hihetetlenl finom, teljesen sima fellet szpsge tbbszrsen meghat, ilyen ktelenl szp ket letemben nem lttam, ha megbocstjk. Szp nmagrt, s szp benne a tudatossga, hogy tgassgra, biztonsgra s ramvonalassgra tervezve lett ennyire harmonikus. Krogni szoks, hogy minden aut egyforma, mert mindent szmtgpek terveznek azonos normk szerint, azonos clokra. Nesze nektek mikrocsip, ilyen eddig mirt nem jutott egyik szzlb eszbe se?



Az els kilincs a Civic utols igazn szp rszlete. A folytats is jl nz ki, de a torokszort tkletessgnek itt vge, a maradk csak egy lenygzen modern formaterv, nem egy lngol gniusz mve. A hts negyed tl tmzsi, a lmpasor szln a plexibubork nekem mr tl csicsa, de a dudorod fmek s a hihetetlen kipufogk innen is megdbbenten j kpet mutatnak. A Civic klsejn tbb az tlet, mint amennyi Eurpban az elmlt 10 vben sszesen a tervezi kollektva fejn tsuhant, de nem ez a legmegalzbb.


Amirt minden rivlis szakembernek a fldre kell szegezni a tekintett, s izzad tenyrrel s farpofkkal a mentsgeken gondolkodni lzasan, az a beltr mrete s kihasznlhatsga. Gondoltk volna, hogy az rhajforma tgasabb a ronda dobozsgnl? Hogy a Civicben elfrt a szerkesztsg kt legnagyobb tagja egyms mgtt knyelmesen? Htul a forma miatt szknek hat, s a C-oszloptl nem lehet kiltni egyltaln, se a sofrnek, se a hts utasnak, de mindenki pompsan l.

A szkafander
Farkas <br />Bertalan<br /> 1980
Farkas
Bertalan
1980
A grg skaf (haj) s andros (ember) szavakbl kpzett nv az orosz bvr- s rruhk neve. Szkafander nkl nem lehet az rben mszklni, mert meghalnnk - de jellemzen nem azrt, amirt vrn az ember.

Az rruha feledata, hogy lland nyomst biztostson odabent, s oxignt a lgzshez. A nyoms lehet alacsony, mert jellemzen csak tiszta oxignt llegez az rhajs, abbl pedig kevs is elg. A nyoms stabilizlsa a mozgs miatt nehzkes: a mozg vegtagok krl knnyen kell tudni ramolni a levegnek, klnben llandan harcolni kne vele, ami nagyon fraszt. A szkafander vd tovbb az elektromgneses sugrzstl (amit a Fldn az zonrteg kiszr) s a mikrometeroitoktl, amik ki akarjk lyukasztani az rhajst.

A legmeglepbb viszont a hszigetels krdse: mindenki tudja, hogy az rben csupn 3 fokkal vagyunk az abszolt nulla fok felett - aminl hidegebb nincs -, a szkafandert mgis hteni kell, nem fteni. Ez azrt van, mert ht fleg sugrzs s hvezets tjn vesztnk, sugrozni azonban nem nagyon sugrzunk, ht elvezetni meg az rben nem nagyon van hova. A Fldn a leveg viszi el a testmelegnket, ezrt fagyunk meg; ilyen gond odafent nincs. Ezrt a szkafander lba s keze ersen szigetel, a gpek pedig htenek.

Emlkeink szerint egyetlen ekkora autban sem volt ilyen knyelmes a telthzas t az ebdlig, s akkor mg nem volt sz a hatalmas csomagtartrl s a vilg legjobb lsrendszerrl. A hts lsek als lapja egy mozdulattal felhajthat s rgzthet, ami nagy trgyaknak is hasznos, de kutyknak a legjobb. Ilyenkor ugyanis a kutya a fldn ll, nem tud felmszni az lsre, amit nem szrz ssze, ahonnan gy le sem eshet. Knyelmes s biztonsgos. Ha kutya nincs, csomag viszont van sok, akkor az egsz ls arccal beledl a padlba, ami teljesen sk. s akrmit csinlunk, minden egyetlen mozdulat, nem kell semmit ciblni, kiszerelni, flrerakni. A dizjn zls krdse, ennl viszont tnyszeren nincs jobb a vilgon.

Az els lsben nincs semmi megdbbent, arra ott a mszerfal. Kikapcsolva stt fekete karj, s mr gy is pp elg izgalmas. Bekapcsolva viszont egyetlen l ember sem llta meg indulatsz nlkl az els pillantst. Hrom kln mszercsoport, fell sebessg, oldalt rdi, kzpen vz, benzin, ltalnos komputer s legfkppen fordulatszm. Mindez 3D-ben, szinteltolva. rtelmes csoportosts, minden leolvashat, minden egyrtelm, minden a helyn. A kapcsolk szpen sszerendezve, ttekintheten, kzre lln. Szp kormny. J anyagok.


Ha ilyen a jv, rszemrl mehetnk. Ennyi vilgt hogyishjjk mellett nagy a veszly, hogy az sszhats bazriv vlik, de nem. Fleg azrt, mert a minsg egyrtelmen tl j hozz, minden j anyagbl van, gondosan megmunklva. A lyukacsos kllj kormnytl a gmbtalp vltig mindenfele kedves rszleteket tallni, kzben pohrtartk s hatalmas httt regek ttongnak mindentt. Pr nap hondzs utn tlni egy vadonatj Golf V-be mr nosztalgikus retro-trip. s a lnyeg nem az rhajsg, hanem az, hogy ez a dizjn a mindennapokban kprzatosan jl mkdik, hogy mindent azonnal tltni s knyelmesen kezelni lehet. Hogy nem ncl, hanem rtelmes.


Leszmtva a piros startgombot, ami szimpla hatsvadszat. Semmi baj vele, n alapveten kedvelnm, ha nem lenne mell egy anakronisztikusan hagyomnyos slusszkulcs, amit elbb be kell dugni s el kell fordtani. Ez gy hlyesg, a Nemzetkzi rllomson se eszik cserpednybl a tubusos rntotthst. Remlem mr clegyenesben a Honda kulcsnlkli rendszere, a Renault-nak vek ta van, pedig a Mgane a fekete tba vgyik, nem a hiperrbe.

Mg egy baj van a piros gombbal: nem l ki semmit. A motor egy viszonylag htkznapi 1,8-as, persze vltoz vezrlssel, mint minden idszmtsunk szerinti Honda, de az mr nem nagy kunszt. lltlag gy fogyaszt, mint egy 1,5-s, s gy megy, mint egy 2 literes, de ez pontosan az, aminek hangzik. rdekes, hogy egy ennyire kivl motor ekkora csalds lehet, pusztn azrt, mert nem antianyag hajtja.


Alacsony fordulaton is knnyen s szpen hz. Takarkos sofr lete vgig eljrhat vele 2000-es fordulat alatt. 4000 krl nagyon megldul, s vltve hast a leszablyozsig. 3500-ig egyltaln nincs hangja, s soha nem kelt semmifle rezgst. 140 ler, 8,6 msodperc alatt r szzra. Vrosban eljr 8 literbl, br nlunk jellemzen 11 lett a vge. De sajnos ez csak egy rendes, tisztessges, tkozottul j benzinmotor, semmi vrpezsdt forradalom, amit a dizjn alapjn remlne az ember.


Lesz mg egy 1,4-es, 83 lers alapmodell, s egy 2,2-es, 140 lovas dzel. Nyilvn az utbbi a legjobb vlaszts, mr az Accordban is remek volt. 83 s 140 ler kz biztosan jn mg valami kztes megolds idvel, s szrny bn lenne egy Type-R vltozatot kihagyni.


Vezetni nagyon j. A futm vasaiban mr semmi egzotikum nincs, nem gy, mint rg, de a Civic knnyedn, lbujjhegyen tncol. A kormny j kzvetlen, csuklbl lehet vidmakat kanyarodni, s a Honda vgre nem nehezebbnek, hanem slytalanabbnak rzdik a biztonsgra ptett valsgnl. Vgig nykos volt a talaj, gy nehz saccolni, de rzsre nem az rks tapadsra, hanem a finom, kiszmthat sodrdsra terveztk. Tiszta play station, sznes fnyek, virgonc mozdulatok, jtkossg, kicsit kevs force-feedback.


lmnyre befr az lmeznybe, pedig nem szinte sportossg, hanem biztonsgos, kiszmtott, mestersges ugrabugrasg jn belle. Tlhajtva csikorogva megy az orra utn, de csppet se ijeszt, gzelvtre kicsit visszahzza az elejt s nem mozdtja meg a fenekt. s vgl mindenhogy megfogja az elektronika (ami egybknt rendesen kikapcsolhat). Nlunk most a Comfort vltozat volt, a sport nyilvn nyersebb lesz. Ez viszont tnyleg knyelmes. Feszes, bejnnek rajta a vrosi thibk, de nem fjnak. Az letvidm karakterbe ennyi bven belefr.

A hatsebessges vlt tkletes, a fk j (ha nem tiporjuk agyon), a kuplung mintha mzesbdnbe lpnnk. Vgtelenl knny vezetni, fiknak is elg vidm s csajoknak is elg kezes. s a knnyedsge dacra olyan masszv s sszerakott, amilyennek a nmet autkat kpzeltk rgen.


Jjjn a rosszhr-blokk: a nullszris tesztautn kicsit kotyogott valami htul, felteheten a kipufog. A Hondk mostanban sose romlanak el, de nekem ne is kotyogjanak. Htraltni egyltaln nem lehet, az osztott ablak tisztn is zavar, esben-sttben pedig remnytelen. A fels szakaszt kezeltk valamivel, hogy ne lljon meg rajta a vz, de az als lenne a fontosabb, azon t meg csak a rntgengp lt ki egy tli reggelen. Hts ablaktrl nincs. Kr; a Citron a C4-nl megoldotta, az jobb is. A tkrk viszont nagyok, mr csak egy tolatradar kell bele, s anymnak is klcsn mernm adni.


A trstesztet 5 csillagosra grik, st, mg a gyalogosoknak se nagyon kell flni a Civictl. Mr ebben az alapmodellben benne van az sszes rtelmes extra (mnusz tolatradar), szp a krpit, nem is tudom, mi kellhet mg. Az alapr 4,55 milli forint, ez indulnak sok, de a motorral s a felszereltsggel egytt mgse vszes. A csals az, hogy a versenytrsak sznalmas alapmotorjait a Hondhoz mg nem knljk, gy magasabbrl indul. Majd az 1,4-es olcsbb lesz.


Honda Civic - 2006
Kne  6337
Nem kne  377
A kivl dzel durvn 700 000 forinttal drgbb az 1,8-as benzinesnl. Ezt sose fogja lesprolni a fogyasztson, de biztos jobban is megy.

Mivel most nem tudtuk kzvetlenl sszevetni a konkurencival, mg nem biztos, hogy a Civic a legjobb aut a kategriban. Az viszont biztos, hogy nem rosszabb semelyik msiknl. Dizjnban vekkel megelz mindenkit, hatalmas bell, mindene nagyszer, az egsz szerkesztsg krusban ltette, pedig elvbl is mindig legalbb egyvalaki krogni szokott, hogy ne tnjnk korruptnak. Ebben az rkategriban nlam ms szba sem jhet; raktkat begyjtani, cl a Mars, akassztok fel a kirlyokat, meg minden.

 
Chat
A chat-hoz regisztrlnod kell !
 
Szavazs
Sznjn-e meg az oldal ?

Igen
Ne
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Szmll
Induls: 2006-05-03
 
Time
 
magaznok

Maximum tuner

Tuning&Stereo

 
Ne lopj !
 
A nap autja
 

Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!