hytscars
hytscars
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Zene
 
Idjrs
 
Auts Jtkok
 
Motoros jtkok
 
Videk
 
mp3
Rossz a kp URL-cme!
Rossz a kp URL-cme!
Rossz a kp URL-cme!
MP3 Keres
 
Hirdettbla
 
Tesztek
Tesztek : Citron C4

Citron C4

  2006.05.16. 18:50

Vge a jellegtelensg stt rmuralmnak, a Citron ismt felvette a fizetsi listra a formatervezt s a vllalati elmebeteget.


Kevs gyrt adott annyi extravagancit, tletet s mersz jtst az autiparnak, mint a Citron. s mg kevesebb fordult aztn magba kigett mvszknt, hogy hossz veken t jellegtelen s kzpszer kzlekedsi eszkzket gyrtson csodlatos, egzotikus autk helyett. Mintha Jean-Paul Gaultier egy idre szemfelszednek llt volna, kipihenni a divatdiktls stresszt.


A senki ltal meg nem erstett sszeeskvs-elmlet szerint a kora mellett nmagt is megelz Citront az t felvsrl Peugeot nem engedte szabadon alkotni. Lehet ebben valami: 206vs Saxo, 307 vs Xsara, 406-607vs C5, Beyonc Knowles vs Eszterglyos Ceclia.


Az eszttikai koprsg a C3-mal vget rt, a C2 s a Pluriel is helyes, brcsak mernm tiszta lelkiismerettel ajnlani akrmelyiket bartaimnak, rokonaimnak. A meglhetshez viszont kell egy igazi tmegmodell, s erre a clra Nyugat-Eurpban a Golf-osztlyt tartjk. Azaz a C4 kzvetlen ellenfele a Golf V, az Astra, a Focus s az Octavia. Meg persze egy csom msik aut, de ezek jttek ki az elmlt egy ven bell.


A C4 legegyrtelmbb jtsa a szpsge. A gyr marketingesei szerint vagy a 3, vagy az 5 ajts tetszik az embernek, a mindkett s az egyik sem egyarnt ritkbb. Fehr Holl vagyok, al szolgja, nekem mindkett bejn. Az tajts tn harmonikusabb, a hromajts rdekesebb. Nekem egy Citron legyen izgalmas, ezrt a megtrt fenek, dupla htsablakos hromajtsat szeretnm jobban.
Formai elzmnyek
Mihaszna Zlltt Naplop, a jeles Citron-frumlak kldtt pr rdekes linket, illusztrland, hogy a C4 kup formja mennyire nem forradalmi. Valban, vtizedekkel rgebbi BX, st DS kuptervek is kszltek ksrtetiesen hasonlt megoldsokkal, de azokbl sosem lett szriamodell. Linkek itt, itt, s flegitt.


Az j EKG-orr j kis tallat, s a trt v lmpk (figyelem, ez a cicaszem-divat hivatalos halla) vgre tudnak (felrrt) a kanyarba vilgtani, mint az 50-es vek Citron DS-ben. A szpsg mell visszatrtek a j lgellenlls hagyomnyhoz is: az egytthat (amit franciul Cx-nek hvnak, errl kapta a nevt a legismertebb rgi rcitron) 0,29 s 0,28, a kategria legjobbjai. A kisebb szm a hromajts, amit a gyr kupnak hv. Ezek az rtkek csak az 1,4-es motorral szerelt vltozatra igazak, a tbbi kt szzaddal rosszabb.


A vlaszts inkbb zls, mint praktikum krdse, bell lltlag millimterre ugyanakkora mindkett. Ha teht a htrakszs nygjt nem szmoljuk bele, dnthetnk simn a szvnk alapjn. Ell remekl elfrtnk mindkettben, ami 2004-ben mr nem megugorhatatlan akadly. Htul a lbtr j, a fejtr elmegy s vllban is csak a nagy konkurensekhez kpest rzdnek szkebbnek. Az Octavia mintha tgasabb lett volna, de a C4 sokkal vidmabb kunsztokat tud.


Itt van mindjrt a fix kzep kormny. Tekergetni csak a karimt lehet, a kzprsz ll, mint a cvek. gy kivlan el lehet rajta helyezni a tempomat, a hifi, a fedlzeti szmtgp s a beptett telefon kezelszerveit s a vilgts jelzfnyeit. Egyedl a duda kerlt hlye helyre, a kormnyagy als peremre, de lltlag tban lett volna a lgzsknak. Mivel a kormny belseje nem forog ssze-vissza, a kerek tortalgzsk elmehetett nyugdjba, s a Citron feltallhatta a trzs fel ledudorod, llbas vzillatra emlkeztet formj lufit. Ez jobban tartja a testet, nagyobb felleten. rtelmes, okos megolds.


A vezetsben csppet sem zavar az llrsz, igazbl fel se nagyon tnik, hogy valami mshogy van. A karima mgtt a ngyfel llthat kormnnyal egy egysget alkot a digitlis fordulatszmmr. Leszablyozs eltt az egsz kijelz zldrl stni vrsre vlt, hogy felkapcsolsra buzdtson. Kell is az unszols, mert a vlt rmes, ahogy szokott. A 110 lers 1,6-os HDI-be s a 180 lovas VTS-be egyarnt egy akadoz, pontatlan, kvlyg kar szabotrt sikerlt bepteni.


Idegbajt azrt nem kaptunk tle, mert a kzps lgbemlbl gyri aromaterpis illolajok prologtathatk tetszleges intenzitssal. Nem, nem az n eszem ment el, tnyleg. 11 fle szaganyag kaphat, egy dzis egy hnapig tart ki egyrs napi hasznlat mellett. Okosodnak a srcok: pr vtizede mg bonyolult hidropneumatikus futmvel, kormny- s fkszervval, kanyarfnyszrval prbltk lenygzni a vilgot, mra kiderlt, hogy az ylang-ylang s a szantlfa olcsbb, kockzatmentesebb s hatkonyabb marketingeszkz.

Kvncsi vagyok, hogy az Ambi-Pur s a Wunderbaum indt-e majd antitrszt pereket a Citron ellen; a Microsoft ugyanezt az utat kvette, amikor az opercis rendszerbe integrlta az addig kln termkknt ltez bngszt, s milyen nagy balh lett belle.


A szagbeml fltt van a C4 nagy kzponti kijelzje, sebessgmrvel, benzinszintmrvel, mindenflvel. Aki ismeri ezeket a nagy digitlis rkat, az tudja, hogy verfnyben gyakran lthatatlanok, jjel meg leprklik a szempillt. A C4 megoldsa annyira gynyren elegns, hogy homlokon cskolnm a feltallt: a kijelz nyitott a szlvd fel, gy a kinti fny tmegy rajta, s mindig pont annyira kontrasztos, amennyire lennie kell. jjel nem prbltuk, de nappal zsenilis.

a fenkrz-rendszer
a fenkrz-rendszer

A C4 tiszta multiplex egrmozi, van mg kt kln kperny a rdinak s/vagy a navigcnak s a klmnak. Ez sszesen ngy, ha jl szmolom. Hl istennek egy gombnyomssal estre mind kikapcsolhat, ha nem akarunk ufsat jtszani a gyerekekkel. Aki a stt beltrben elbbiskol, remnykedhet a svelhagysra figyelmeztet vibramotoros fenkrz-rendszerben. Szenzorok nzik a kerekek alatt az utat, s ha 80 km/h felett indexels nlkl kiszdlnk a svunkbl, megrezgetik az illetkes fenkoldalt. Felras extra, kikapcsolhat.


A kijelzk ltal szabadon hagyott zsebkendnyi terleten a formk s az anyagok teljesen jk, a C4 belseje csinos s otthonos. Ugyanaz rvnyes r, ami a klsre: felszabadult, boldog formaterv, a forradalmisgon innen, a konzervativizmuson tl. Van belle vilgos is, az mg tgasabbra csalja magt, mg jobb.


Kettt vezettnk, a csaldi tajts 1,6 HDI-t s a cscsmodell VTS-t. A kis HDI ktfle vltozatban kaphat, 92 s 110 lervel. A sajtflottt persze csak az ersebbikkel szereltk fel. Ezt a motort mr Winkler kollga is kedvelte az j Focusban, amiben TDCi-nek hvjk, s mostantl n is kedvelem. Nem nagyon gyors (0-100 km/h: 11,2 mp) , de ersnek rzd s jl vezethet vele a C4. Forgatva van hangja, de legalbb hajland prgni, ami dzelek kzt mindig vratlan rm. Fogyasztst nem mrtnk, de a gyr szerint cseklyke 4,7 l/100 km tlagosan.


A futm teljesen megegyezik a 307-vel, azaz ell sima glyalbas, htul csatolt lengkaros, semmi Focus s Golf V-fle tbblengkaros ignyeskeds. Egyszer, olcs, de j. Knyelmes, csendes, stabil. A fk minden modellen csupa trcsa, elektronikus fkerelosztval, pnikfk-rsegtvel s automatikusan bekapcsold vszvillogval. Rendelhet ESP-is, ez a VTS-ben kikapcsolhat.


A fnykpeszkedst hozzm hasonlan utl emberek rtkelni fogjk, hogy van sebessgtllpst meggtl elektronika, ami csak addig enged gyorstani, amekkora tempt belltottunk rajta. Ha mgis kell a plusz kakak, padlgzra kiold, st, ilyenkor a HDI-k mg plusz 20 Nm nyomatkot is adnak az elzs sikeres befejezshez.


Amilyen kellemes meglepets az 1,6 HDI, annyira kellemetlen a ktezres VTS. Alacsony s kzepes fordulaton a nevhez s a 180 lerejhez mltatlanul nem megy (0-100km/h: 8,3 mp), a magas fordulaton tartshoz meg vltogatni kne, ami a rmes sebvltval messze nem rm. Radsul nagyon nehz az eleje, rohan az orra utn, mint a szarvasgombt szimatol vaddiszn, ilyenkor szpen leszdl a kanyarvrl. Kellemes Gran Turismnak elmegy, de igazi hot hatch-nek nem j. A Leon Cuprhoz, RenaultSport Mgane-hoz, a most rkez Golf V GTI-hez mrten sem a teljestmny, sem a vezetsi lmny nem elg vrmes. Sebaj, az alapmodellek jk, s gyis fleg azok szmtanak.

Mindez felletes els benyoms, sszesen hrom rnk volt a kt autra, zuhog esben, de a slyos orrnehzsg s a VTS komtossga valsznleg dlibbos verfnyben is megmaradna.


A sajtanyag szerint a C4 nagyjbl 60%-ban megegyezik a Peugeot 307-essel. Ez rszben j hr; a 307 j aut, 2002-ben v autja is lett. Rszben pedig rossz; a szerkesztsgnkhz rkezett visszajelzsek is aggasztak, a brit TopGear magazin gigszi felmrsn pedig ltalnos vevelgedettsgben utols eltti, megbzhatsgban htulrl a harmadik helyezett lett a vrrokon Peugeot. Remljk, hogy a 40% sajt alkatrsz jobban sikerl, s lassan a kzseket is kijavtgatjk.

Citron C4
Kne  1680
Nem kne  362
A C4-nek mgis lehet szvbl rlni. Kvl-bell jl nz ki, alapveten j vezetni, tele van jpofa tletekkel, ms mint a tbbiek. Csupa olyan tulajdonsg, amit a rgmlt Citronjeinl szoktunk meg, s a kzelmlt Citronjeinl felejtettnk el. Nem okvetlenl jobb a kategria legjobbjainl, de nem is rosszabb. Viszont egyedibb, szebb, tletesebb, kvnatosabb. Az szrvek nem szlnak ellene, az rzelmiek pedig egyrtelmen mellette szlnak, ha van igazsg a fldn s minsgellenr a kibvlt brlistn, fnyes jvt jsolok. Rszemrl kategriakedvenc.

Meg nem erstett, fl fllel hallott informcink szerint az indul r 3,5 milli forint alatt lesz.

 
Chat
A chat-hoz regisztrlnod kell !
 
Szavazs
Sznjn-e meg az oldal ?

Igen
Ne
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
Szmll
Induls: 2006-05-03
 
Time
 
magaznok

Maximum tuner

Tuning&Stereo

 
Ne lopj !
 
A nap autja
 

Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!