Fenkvers a reptren.
2006.05.16. 18:38
Vannak piacok, amelyeken mindent meghatroz a konzervativizmus. Az asszony kveti az urt (az se baj, ha csadort hord), a homoszexualits bn, az aut hrom dobozbl ll.
 Farok s farok
Szmos autgyr trekszik arra, hogy a finnys eurpai s amerikai fogyasztk ignyeinek kiszolglsa mellett a kelet-eurpai, orosz, szak-afrikai, knai s a tbbi piacbl is tnyrjra tegyen egy lehetleg minl nagyobb szeletet. Ezeken a vidkeken pedig a Peugeot 504-en, 123-as Mercin, Zsigulin cseperedett autvsrlk olyat keresnek, ami olcs, ignytelen, tgas, futmve jl brja a nem pp tkrsima aszfaltot (mr ahol van aszfalt), s a karbantartst mg a cscstechnikban kevss jratos helyi szakemberek is kpesek elltni.
Magyarorszg sok esetben a legkeletibb nyugati orszg, ahol mr, s a legnyugatibb keleti, ahol mg el lehet adni az ilyesmit. gy tudjuk, pldul, Fiat Albet a Lajtn tl mr egyltaln nem is lehet kapni, de Dacibl is kevs szaladgl, mondjuk, a Diadalv krl. Vagy prbljanak egy Thalit sszekonfigurlni a Renault francia webjn!
Vagy kutassanak csak a City utn a nmet Honda-szjton! Bezzeg nlunk van! Nemrg jelent meg itthon a Honda-kereskedsekben a Jazz lpcsstett s egyebekben is a fent emltett keleti piacok ignyeihez reszelt vltozata. Ennek apropjn gy gondoltuk, sszeszedjk a nagy fenek gnmokat, s megprbljuk kitallni, melyikkel jr legjobban az ember ma Magyarorszgon.
 A Nagy Csapat
Megrbltuk mindenbl a legolcsbbat, legegyszerbbet, legfapadosabbat krni, de nem ment, mindenki csak azt tudta adni, amije volt. gy ht mindegyik tesztaut klms, cds rdival, s teljestmnyszintjk is csak nagyjbl hasonl. Cikknkbl teht az profitlhat elssorban, aki nem a legolcsbb nagy seggek kzl prblja megtallni szve s pnztrcja vlasztottjt, hanem hajland a knyelemrt nmi tbbletforint kicsengetsre.
 Karotta komponl
A temntelen tesztaut sszeszervezse csaknem remnytelen feladat volt. Kis orszg, kis foci, kis s kihasznlt gppark az importrknl. Egyetlen napot kaptunk csupn a Sorstl, hogy egyms mell tehessk a kis gyszket, radsul a magazinunk cmvel fmjelzett tvprodukci is ignyt tartott a show-ra, sok id ment el vgkpksztssel. gy a farosok gyakorlati sszehasonltsakor a tgassgra, a knyelemre, a csomagtr mretre s varilhatsgra, s a jvorszarvas-kikerlsi vszmanver biztonsgossgra koncentrltunk.
Elbbihez ngy bjakaput lltottunk fel egymstl 30 mter tvolsgban, a kzpst a szomszd svban fellltva. A teszt azt az lethelyzetet modellezte, amikor kiugrik a szarvas, az llatvd elrntja a kormnyt, de szembl meg jn a kamion, ezrt gyorsan vissza is rntja. Gz, fk kzben nincs, a pilta tartja a beessi sebessget. Sikeres a teszt, ha az aut az adott sebessgnl se fel nem borul, se meg nem prdl, se le nem esik az trl. Elszr 65, aztn 70 s 75 km/h sebessggel prblkoztunk.
 Ttong farok
A pakolhatsg s az utastr mretnek felmrsben egy tlagos nylhosszsg kapa s egy gereblye (elvgre a farosok tulajdonosi krben nem ritka a telekre jr), valamint egy babakocsi s egy menetirnynak httal bektend gyermekls volt segtsgnkre. Meg persze t meglett frfiember. A tbbi lnyegtelen paramter (teljestmny, fogyaszts, vgsebessg, ilyesmi) sszemrshez katalgusokat, illetve szubjektv vlemnyeket vettnk alapul.
Chevy Aveo
 lben bumfordi, fotkon jl mutat
Nemrg abban a szerencsben volt rszem, hogy ott lehettem a bszke koreai-amerikai mrka, a Chevrolet kis farosnak nemzetkzi bemutatjn. Mr akkor sem tetszett. Az Avet ktfle motorral gyrtjk, a Chevy cseppet sem halad hagyomnynak megfelelen nincs dzel, csak egy 1,4 s egy 1,2 literes ngyhengeres benzines. A kisebbet kaptuk, 72 lervel, 2,649 milli forintos rcdulval.
Klleme megosztja az emberisget. Van, aki szerint kimondottan szp, van, aki szerint komikusan otromba, egy biztos: fotkon sokkal jobban nz ki, mint az letben. Bell is. Szp, rendezett bels, komoly ngyklls kormny, hatsos rcsks mszerfalborts, kiegyenslyozott mszeregysg. Egszen valami - brmi - megtapintsig titok marad, hogy minden rettenetes minsg egyenmanyagbl kszlt.
 Minden j, amg hozz nem nylunk
Ell - ahogy a tbbi autban is - knyelmesen elfr az tlagos, 170-180 centi krli frfi. Htul hrmunknak sszefeszlt cspnk, vllunk, a kt szlen l fejtert pedig a befel dl tetoszlopok korltoztk. A lbtrre viszont nem lehetett panasz. A gyerekls befrt htra a Winklerhez igaztott utasls mg, de csak pphogy, fszerkesztnk szundiklni mr nem tudna knyelmesen egy kisgyermek eltt egy hossz ton. s nem csak a srs miatt.
 Csak gy frt be, lehajtott lssel
A csomagtart ebben az autban volt a legkisebb, mindssze 400 literes. A referencia-babakocsit hosszban sem, keresztben sem brtuk beszuszakolni. Arra is vigyzni kell a puttonyban, hogy a mlyen belg zsanrok ne trjenek ssze rajta valamit. A kapa a lehajtott lstmla felig bert.
Az Aveo az euro NCAP minstsn 1999 ta a legrosszabb eredmnyt rte el: kt csillag, abbl is utlag egyet megvontak. Hm. A kisebbik vltozat mg arra sem kpes, hogy kimenekljn a bajbl; motorja sznalmasan gyenge, gyakorlatilag csak 120 km/h sebessgig lehet r szmtani, innen mr a szlre, a lejtsre s a csodra kell bznia magt a piltnak. ABS nincs, mg nem alapmodell tesztautnkban is felras extra lett volna.
 1,2 liter, 72 l: papron ersebb a Skodnl, de nem gy reztk
Igazi istenksrts volt ht, amikor megprblkoztunk egy j kis jvorszarvasteszttel a reptren. Kiraktuk a bjkat, beltnk ten az autba - hangulatjelents a kvetkez bekezdsben -, s nekivgtunk. Elszr 65 km/h sebessggel. A jfle Hankook gumik se klnsen jl, se rosszul nem viselkedtek, a kormnyzs is kellen direkt egy hirtelen manverhez. Viszont a futm, ht az nem j. Lgy rugk, minimlis csillapts: 70-nl mg nem borultunk fel, de szpen replt a bja. A legkevsb ez el kvnnk hirtelen felbukkan llatot.
Dacia Logan
 Eleve lpcssre tervezve
Legolcsbb, papron leglomhbb, de egyltaln nem legrosszabb tesztautnk. Megjelensre jtkony hatssal van, hogy eleve szednnak terveztk. Kicsit taln tl magas, de nem olyan bntan idomtalan, mint a tbbiek. Belseje olcs hats, de mivel az aut olcs, nincs mit felrni neki. A Dacia Logant mr szmtalanszor megrtuk, mindig is elismertk, most sem okozott csaldst. A Renault msfl literes dzelmotorja fltkenysgbl csak 68 lervel jr hozz, de ez is bven elg a htkznapi jvs-menshez.
Helyknlata ell-htul fejedelmi, a beltr kialaktsa rg letnt vilgot idz. Minimlis formzs, csak kt fotel ell, egy szles pad htul. Minden dimenziban bven elg helyet tall hrom felntt htul, csak a rettenetes knykl-ajtbehz foganty komb tri meg a jkedvet. Gyerekls? Piha, simn.
 Vigyzni kell a zsanrokra
A csomagtart is keletiesen tgas: nagy, de alig burkolt, a zsanrok mlyen belgnak a cuccok kz. A babakocsi keresztben simn befrt, a kapa viszont - lehajthat hts lstmla hjn - hosszban sehogy. 510 liter, tbb, mint a Thaliban, 5-tel kevesebb, mint az Albeban.
 Ugynaz, mint a Thaliban, csak 12 lval gyengbb
Kiss flve mentnk jvorszarvasozni, elvgre ez deklarltan a rossz vilgvgi utakra sznt, kultrkrnyezetbl szrmaz alap nlkl, a semmibl krelt fejleszts: mit szl vajon a hirtelen kormnytekergetshez? Szerencsre tesztautnk nem a leges-leges-legolcsbb Dacia, gy ht volt benne kanyarstabiliztor. 65-tel, 70-nel vgig csszklva, de kzben tarthatan, vgletes viselkeds nlkl megette az akadlyt. Csak multunk. 75-tel is vette a bjkat, itt aztn be is fejeztk: tbbre nem, de ennyire j volt a futm s a gumi. A legjobb volt a ngy olcs kztt.
Fiat Albea
 A '96-os Palio volt az alap
Amikor az importr tadta az autt, megtudtuk, hogy korbban valaki lekolbszzsr-sznzte teszt-Albenkat. Igaza volt! s milyen jl llt neki! Egy pillanatra szinte el is feledtk, hogy az alapformt, a lpcstlen Palio vilgautt 1996-ban ptette a Fiat, fknt a kevsb ignyes brazil piac szmra.
Egyszer mr jrt nlam teszten, azta tesett egy modellfrisstsen, nem egyrtelmen elnyre. Motorja kt decivel nagyobb, de t lervel gyengbb, arca simbb, de (mg) kevsb karakteres. A kt kivitelbl a drgbbat hoztuk el, de nhai tesztautm plsskrpitja helyett mg ebben is csak olcs mszlat talltunk.
 Elfogadhat dizjn, rossz anyagok
Az els lsek egsz knyelmesek lennnek, ha a Fiat nem prblt volna valami oldaltmasz-utnzatot begyeskedni a tmlba, ettl a szk mintha kilkni igyekezne magbl az embert. Htul elfrtnk, de nem volt j, klmretei alapjn tgasabbnak hittk. A gyerekls is csak mmel-mmal ment be Winkler hta mg.
 Mint kacsa a nokedlit
A csomagtart viszont elkpeszt. Az egyik aut a kettbl, amelybe hosszban befrt a babakocsi, tlsan pedig mg a gereblyt is be lehetett gyeskedni. A zsanr az Albenl is primitv, de az olaszok figyelmesen eltakartk az tjt egy krpitelemmel, gy nem fordulhat el, hogy rcsukjuk valamire.
 1,4 liter, 77 ler
A jvorszarvasteszten a nagy tempnl tapasztalt orszgti dlnglst s oldalszl-rzkenysget meghazudtolan stabilan viselkedett, persze nagyrszt mert olyan iszonyatosan szlrzkeny, hogy ahhoz kpest tulajdonkppen stabil. 70-nl sem volt hallflelmnk, s ami mg fontosabb, kzben is lehetett tartani az autt. Pirellik voltak rajta, k is jl vizsgztak.
Honda City
 Kicsit koreaias, cseppet sem honds
A Hondval nem volt nehz dolgunk: a City mindssze egy motorral kszl, az 1,4 literes, duplagyjts kis benzinessel. 84 lerejvel ez volt a legersebb a meznyben, de gyorsulsban, rugalmassgban a dzel Thalia tbbet tudott. Egy jl felszerelt, de mg nem automata vlts pldnyt kaptunk az rlista kzeprl, 3,13 milli forint rtkben. Durva, csak a dzel Thalia volt drgbb, de a kis Honda ezrt a pnzrt teljesen mst knl, mint a tbbi faros.
A formn nagyon sokat dolgozhattak a Hondnl, ember meg nem mondan, hogy ez egy Jazz, annyira trajzoltk. rzik rajta, hogy tajtsbl lett puttonyos, nem ilyennek kszlt, jellegtelensgbl is magas osztlyzatot rdemel. sszessgben csnya, mgsem kellemetlen jelensg. Valahogy olyan, mintha koreai lenne. A belseje viszont kifogstalan, puha plss-szer krpit, lgy, kellemes tapints manyagok, ergonomikus kezelszervek: ltszik, hogy kultrembernek szntk, nem vadkeleti birkapsztoroknak. Egyedl a depresszis szrkesgbe lehet belektni.
 Jazz-bels
Htul hrman nem frtnk el knyelmesen, a szp lst lthatan s rezheten kt felnttre formztk. A gyermekls nagyon lazn befrt Winkler hta mg. A csomagtrrl a kls alapjn nem gondoln az ember, milyen nagy; 500 literes. A zsanr itt is ber a csomagok kz, de a babakocsi behelyezse keresztben egy pillanatig sem okozott gondot.
Derk kis kapm pr millimterrel lg csak be a kabinba. A tmlk lehajtsa (osztva, termszetesen) fantasztikusan egyszer, radsul a fejtmlk fentmaradnak a kalaptart eltt, nem kell befeszegetni ket az els ls mg. Zsenilis. Visszahajtskor az llap a tmlhoz rgztve felcsukdik, ha kell, a kabin padljra is pakolhatunk mocskos dolgokat, nem veszlyeztetjk az lskrpitot. jfent zsenilis.
Nagy sszegben ktttnk volna elzetesen fogadsokat arra, hogy a feszes futmv, Yokohama gumikkal szerelt City knnyen, magabiztosan veszi majd az akadlyt. Aztn, ABS, EBD, kt lgzsk ide vagy oda, ebben ltk t a legnagyobb rettegst. A j guminak ugyanis megvan az az tka, hogy tapad, nem csszik, tapad, tapad, aztn ahogy n a terhels, egyszercsak , s hirtelen mr keresztben is ll az aut.
 Kt gyertya per henger, 1,4 liter, 83 l
A rosszabb (a gyrtk erre azt mondjk: alacsony grdlsi ellenlls, gazdasgos), kemnyebb gumi ugyanazon az ven hamarabb, kisebb tempnl csszik meg, a csszshatr elmosdottabb, ezrt knnyebb megbirkzni a kitrssel. Hetven-hetventig egyltaln nem volt gond, utna viszont hirtelen lett nagy.
Renault Thalia
 A vilg egyik legkevsb kvnatos feneke
A Thalia htuljra nincs bocsnat. Amgy meg egy lpcss Clio, de csak kvl. Bell rettent manyagok, rettent krpitok, amerre a szem ellt. A legllektelenebb aut, hogy mst ne mondjak, mg a Dacia is jval tbb egyedisget, jellemet hordoz. Krptlsul ez a kocsi kapta a mezny leghatkonyabb motorjt, a msfl literes dCi nyolcvanlers vltozatt - ezzel, s a legmagasabb ltez felszereltsggel ez volt a legtakarkosabb s a legdrgbb is.
gy alakult, hogy a teszt utn ezzel a kocsival mentem el Debrecenbe, mg nmely egyb helyekre, s jttem vissza. A 800 kilomter alatt 110-130-as tempval, sok elzssel, nyzssal a Thalia 4,7 literes fogyasztst produklt. A ktnl egy pillanatra szinte nem is gylltem.
 Ltszatra mint egy Clio, de igazbl silnyabb
A hts traktusban a Dacinl kevesebb, az Albenl taln tbb a hely: knyelmesen elfrtnk mi is, a gyerekls is (persze nem egyszerre). Egyedl a kzps utas panaszkodott, hogy rettenten nyomja a biztonsgi v csatja, kzpre teht hossz t eltt nem rt bekszteni egy kisprnt.
 Befr, s marad is hely bven
A csomagtartba a babakocsi keresztben simn elfrt, br a rendkvl szk bemeneti nylson nagyon sokat kellett tuszkolni szegnyt. A zsanr itt is belg a trbe, trik a beftt, horpad a Samsonite. A kapa a lednttt lstmla egynegyedig rt, ja, s 3,28 millirt a tmla csak egyben dnthet. A tbbiben - kivve persze a Dacit - mindentt osztott volt a tmla.
 Alig eszik, tk jl megy: a Thalia egyetlen nemes rsze
ABS, vszfkrsegt is prblja segteni a vezett a bajban, de mi ezeket most nem vettk ignybe. A Thalia messze vrakozsainkon alul szerepelt, 75-nl elsodort egy bjt, teljesen bizonytalanul viselkedett a kormnyrngatsra. Jvorszarvasok, ha Thalit lttok kzeledni, vigyzzatok!
Skoda Fabia Sedan
 Komolykod cseh-nmet
"Klnleges vonalvezetse azonban leginkbb azokban kelt meghatroz benyomst, akik a lpcss ht autkat kedvelik." Ezt mondja rla a Skoda. Mg k sem merik azt rni, hogy szp. Pedig annyira nem is szrny, csak a htulnzet nyomaszt a tl mlyre kerlt lmpatestek miatt. Kecsessgrl, bjrl nem beszlhetnk, de a Fabia Sedan hatrozottsgot, komolysgot, nyugalmat sugroz.
 Ignyes, szp, nagyauts
Bell is ilyen. Igazi aut, st igazi nmet aut. rban is: az 1,2-es fapados alappal is magasabban indul a lista, mint az eleve jl felszerelt Honda City, s akr tmilli forint feletti listaron is tallunk mg Fabit.
Komoly kormny, komoly kzpkonzol, komoly bajszok. Az lskrpit egyszer, de rezheten tarts, a rideg, nyomaszt feketesg pedig akr egy Audiban. Motorja a leggyengbb volt a csapatban, de elzsekkor szokni kell, hogy amikor elri azt a fordulatszmot, ahol egsz jl hzna, nagyon gyorsan eljn a leszablyozs ideje. 64 ler, ez van.
 gy mindbe befrt, a legkisebbe is
A beltr helyknlata ell kimondottan nagyauts, htul pedig, ht, el lehet frni. A vgig magasan tartott tetvonal alatt a fejtr egsz kellemes, cspben azrt hrom felnttnek igen szk. A gyerekls is elfrt, csont nlkl. A puttony nagyon kulturltan nylik, nincs zsanr, csak lthatan drga gzteleszkpos szerkezet, de az pp, hogy csak befr babakocsi mosolyt kelt ltvny. Aztn majd nem mosolyogtunk, amikor a Skoda hosszban gy nyelte el a kocsit, mint semmi ms a meznyben. Kicsi, csak 438 liter, de nagyon praktikus.
 1,2 liter, hrom henger, 64 ler
Ezt a kocsit vittk elszr jvorszarvasozni. 65, 70, 75: semmit nem reztnk. Ekkor mg nem is kpzeltk, hogy ugyanez ugyanilyen tempnl ms farosban milyen izgalmas lehet. A Skoda mszakilag is megmutatta, hogy kilg a sorbl, nem Wartburg-ptlknak kszlt. Nem is csoda, hogy Nmetorszgban is rendelhet.
r, felszereltsg
|
Chevrolet Aveo |
Dacia Logan |
Fiat Albea |
Honda City |
Renault Thalia |
Skoda Fabia |
Legolcsbb |
2 099 000 |
1 899 000 |
2 390 000 |
2 889 000 (1,4i S) |
2 199 000 |
2 930 000 |
Legdrgbb |
3 234 000 |
2 659 000 |
2 690 000 |
3 649 000 (1,4i ES CVT) |
3 280 000 |
5 100 000 |
Tesztaut |
1,2 Elite |
Ambiance |
Arctic 1,5 dCi |
Active 1,4 i LS |
Perfect 1,5 dCi 80 LE |
1,2 Ambiente |
Tesztaut ra |
2 649 000 |
2 499 000 |
2 690 000 |
3 129 000 |
3 280 000 |
3 065 200 |
Lgzsk |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
2 |
ABS |
nincs |
nincs |
nincs |
van |
van |
van |
Klma, CD |
van |
van |
van |
van |
van |
van |
A szerkesztsg rangsora
1: Dacia Logan, 2: Honda City, 3: Fiat Albea - Skoda Fabia, 4: Renault Thalia, 5: Chevy Aveo
Rcz Tams jsgr egyni rangsora s vlemnye:
1.
City A Hondt most mr ki kell zrni az ilyesfajta versenyekbl. Ahogy korbbi kisaut-sszehasonltsunkbl a Jazz, most a farosok kzl a lpcss Jazz kerlt ki gyztesen. Nem az a minsg, finomabb, tudatosabb, autbb. Nem olcs, az igaz, de a teszt-City nem is egyszeren csak 439 ezer forinttal drgbb, mint mondjuk a teszt-Albea: ms szintet kpvisel.
2.
Fabia A Skoda sem ugyanaz a kategria, mint a lentebb kvetkezk, de hiba slyos, masszv s igazi nmet (gyrtsk brhol is, hvjk brminek is), rra nincs mentsge, ha tudst, klnsen a motorjt a Hondhoz viszonytom. Csak azrt nem sorolom mg eggyel lejjebb, mert mg nem sikerlt levetkznm a rgi eltleteket. Inkbb egy Skoda lljon a garzsomban, mint egy Dacia.
3.
Logan A Dacit remek r-rtk arnyrt s szintesgrt kedvelem, nagy htrnya a nem dnthet hts lstmla. Nagy elnye viszont, hogy dzelmotorral is versenytrsa tud maradni mondjuk az Albenak, rban mindenkppen, de mg menettulajdonsgokban is.
4.
Thalia A Thalia kopogs kemnysge, izzaszt krpitozsa csak hajszllal jobb a Dacia knlta minsgnl, ha jobb egyltaln. Ugyanaz a dzelmotor egy fokozattal ersebb vltozatban tallhat meg benne, de a 12 pluszl s a 25 pluszNm hol r mr 541 ezer forintot? Az pedig mr tnyleg kicsinyessg a Renault-tl, hogy a Thalia hts lstmljt engedte lehajthatv tervezte: akkora rst, ami itt keletkezik, a Logan keresztmerevtje alatt vagy felett is tallnnk. s szerintem ez a legcsnybb mind kzl.
5.
Albea Az Albea csomagtartja a legnagyobb mind kzl s - a Cityt leszmtva - mg taln errl a tpusrl tudom leginkbb elkpzelni, hogy valaki kpes legyen szintn szeretni. Az olcssgra trekv tervezs utn is sikerlt megriznie egy nagyon picit az olasz stlusbl - vagy csak a tesztaut szne miatt tnt gy? Ja nem: ott van mg a gyenge, de prgs motor is.
6.
Aveo Na s a, sosem fogom megszokni, koreai Chevrolet. Nem megy, szrny a futmve, felhbortan giccses rajta a hatalmas aranykereszt. Mentsgre szl a szp beltr, ellene minden ms.
Adatok
|
Chevrolet Aveo |
Dacia Logan |
Fiat Albea |
Honda City |
Renault Thalia |
Skoda Fabia |
Motor |
1,2 benzin |
1,5 dzel |
1,4 benzin |
1,4 benzin |
1,5 dzel |
1,2 benzin |
Teljestmny (LE) |
72/5400 |
68/4000 |
77/6000 |
83/5700 |
80/4000 |
64/5400 |
Nyomatk (Nm) |
104/4400 |
160/1700 |
115/3000 |
119/2800 |
185/1700 |
112/3000 |
Vgsebessg (km/h) |
157 |
158 |
162 |
175 |
175 |
160 |
Gyorsuls (s, 0-100 km/h) |
13,7 |
15 |
13,5 |
13,7 |
12,2 |
16,3 |
Vegyes tlagfogyaszts (l/100km, gyri rtk) |
6,4 |
4,7 |
6,2 |
5,6 |
4,6 |
5,9 |
Csomagtr (l) |
400 |
510 |
515 |
500 |
500 |
438 |
Winkler Rbert sorrendje:
1.
Dacia Logan r/rtk arny, rokonszenves csnyasg, tgassg, knyelem, j futm, nagy csomagtart.
2.
Fiat Albea Alacsony indul r, kvetkezetes kispolgri dizjn, irtzatos csomagtart, dnthet hts lstmla, knyelem, s persze a kolbzszsr-metl szn miatt.
3.
Honda City Igazi kultrlny bell, slyos borzalom kvl. A kategriban osztlyon felli mszaki megoldsok.
4.
Skoda Fabia Majdnem olyan j, mint a Honda.
5.
Renault Thalia Sajnos lehetetlen szeretni, fleg a Logan utn.
6.
Chevrolet Aveo A General Motors illetkes tervezinek illene elszmolniuk vele, hogy az istenbe is kpzeltk ezt. A vltja mintha bontott csepp Kadettbl lenne. Ez a nyolcszelepes motor anakronisztikusan rosszul megy, kicsi a csomagtartja, annak is szk a nylsa.
Nn Karotta sorrendje:
1.
Dacia Logan Az elejtl kezdve szeretem a Dacit. A vilg legknyelmesebb futmv autja, de nem letveszlyes. Hatalmas bell, olcs s csnya, de az egyik legrokonszenvesebb, legszintbb ajnlat a piacon. Kevs pnzt csaldi autra nem nagyon lehet jobban elklteni, klnsen ha belevesszk a 3 v garancit. Csak a dnthetetlen hts tmla krsg.
2.
Honda City A kls dermeszt. Belve viszont egszen ms birodalom, mint a tbbi. Olyan finomsg, kimunkltsg, minsgrzet van benne, amirl a tbbiek itt nem is lmodnak. Az lsdntsi rendszere pratlanul zsenilis. A kis 1,4 es meglepen jl megy s keveset fogyaszt. A helyzet az, hogy a tbbieket hiba extrzzuk rogysig, soha nem fognak olyan minsgi trgynak rzdni, mint a City. Egyedl a futmve nem az igazi, knyelmes, de Hondhoz mltatlanul bicebca.
3.
Fiat Albea J hangulat trgy, kolbszmetlban, szembl nzve nem is csnya. Semmi klns, de ez rszben j hr is, csak a rmiszt szarvasteszt ne lett volna.
4.
Skoda Fabia Kellemes, a Hondhoz hasonlan autszer, csak ridegebb, sokkal gyengbb s kicsit rosszabb. s mksan drga.
5.
Renault Thalia Idomtalan kls, vnnek hat, olcs bels. Ezt a krdst ma knny jobban megoldani.
6.
Chevrolet Aveo n viszonylag kedvelem a klsejt, de a motorja, a vltja s a futmve is rossz, ell s htul is keskeny, s ilyen gyilkos trsteszt autt forgalomba hozni 2006-ban amgy is bn. Nem kne.
|